10 Super simpele manieren om je e-maillijst te laten groeien

10 Super simpele manieren om je e-maillijst te laten groeien

Mensen die zich inschrijven voor je nieuwsbrief of e-zine zijn stuk voor stuk potentiële klanten. Zij hebben namelijk een probleem en zoeken een oplossing. Zij willen weten of jij die hebt. Omdat er echter zoveel informatie en aanbod onder hun neuzen wordt gewreven op het internet, is het moeilijk de juiste keuze te maken. En daar heeft jouw bedrijf zijn nieuwsbrief voor. Door deze met vaste regelmaat te versturen bouw je de band op die nodig is om je bedrijf te leren kennen en te vertrouwen.

Maar hoe breng jij die nieuwsbrief onder de aandacht?

Ik geef je 9 super simpele manieren om je e-maillijst te laten groeien.

Lees verder >

Verkoop jij aan de consument, dan is dít je grootste doelgroep

Verkoop jij aan de consument, dan is dít je grootste doelgroep

Ben jij verkoper in retail, dan weet je dit waarschijnlijk. Bewust of onbewust. Maar je merkt het bijna dagelijks als je mensen spreekt. Als jij echter niet in een fysieke winkel staat, besef je het misschien nog te weinig: verkoop jij aan de consument, dan behoren vrouwen vaker dan jij misschien beseft tot jouw allergrootste doelgroep. Ik leg je uit waarom.

Lees verder >

Waarom je omzetdoel geen doel is

Waarom je omzetdoel geen doel is

Stel jij elk jaar je bedrijfsdoelen? SMART of op een andere, meetbare manier? Op basis van natte-vingerwerk of heb je een concrete ambitie, waarop jij je doelstellingen baseert?
Zelf heb ik zo’n 3 jaren geleden kleinschalig onderzoek gedaan naar of, hoe en welke doelen bedrijven stellen. Op dat moment werkte ik al voornamelijk voor zzp en klein mkb in Nederland en Vlaanderen. Elke keer als ik een ondernemer sprak stelde ik mijn vragen.
Het resultaat uit dat onderzoekje: meer dan 70% stelde geen doelen. Van de nog geen 30% die dat wel deed, had bijna iedereen enkel een omzetdoel. En dat omzetdoel was in alle gevallen uit de lucht gegrepen, omdat het wel een leuk bedrag leek.
‘Beter dan niets.’

Oeps.

De laatste jaren probeer ik ondernemers duidelijk te maken, dat een omzetdoel geen doel is. Waarom dat is? En wat het dan wel is en hoe zet je dát dan in? Dat lees je in deze blog.

Lees verder >

Waarom is tekst nog steeds zo belangrijk?

Waarom is tekst nog steeds zo belangrijk?

‘Video is de toekomst. Mensen willen niet lezen, ze willen kijken.’
Is tekst zo langzamerhand niet achterhaald?

Nee. Visuele informatie lijkt steeds belangrijker, maar vlak tekst niet uit.

Lees verder >

Dé 3 criteria voor een succesvolle blog, vlog, podcast en/of nieuwsbrief

Dé 3 criteria voor een succesvolle blog, vlog, podcast en/of nieuwsbrief

Zo maak jij geweldige content

Iedereen die doet of begint aan content creatie, wil resultaat zien. Het liefst direct. Als jij een succesvolle blog schrijven en promoten wilt, doe je er goed aan deze 3 criteria te kennen. Datzelfde geldt voor je vlog, podcast, nieuwsbrief en andere content die je meer dan eenmalig creëert. Deze criteria maken het verschil tussen goede of een geweldige content.

Neem je content creatie serieus als jij een geweldige blog, vlog, podcast of nieuwsbrief wilt en behandel het als een business

Het maakt daarbij niet uit of je als ondernemer of als werknemer de content creatie op je neemt.

Ik vertel je hoe jij van het delen van jouw kennis en kunde een succesverhaal maakt.

Lees verder >

De magie van (tussen)koppen

De magie van (tussen)koppen

Kopteksten die impact maken

Gebruik jij weinig tekst in je online marketing, omdat je denkt dat het anders niet gelezen wordt, maar kun je je informatie eigenlijk onvoldoende kwijt? Of heb je juist lappen tekst, omdat je veel te melden hebt? Ik heb een oplossing om je lezers uit te nodigen je tekst goed door te nemen: aansprekende kopteksten oftewel hoofdtitels, ondertitels en subtitels.

Lees verder >

Wel inspiratie, maar weinig tijd als ondernemer? Schrijf een monsterblog

Wel inspiratie, maar weinig tijd als ondernemer? Schrijf een monsterblog

Je ziet de waarde van contentmarketing, maar de dag is zo om…

Ikzelf ken het fenomeen goed: tijd is schaars. En dus is het kostbaar. Die tijd gebruik je dus graag goed. Komt door chronisch tijdgebrek je contentmarketing in de verdrukking, maar zie je de waarde ervan wel, dan heb je een probleem. Of toch niet? Een van de manieren om toch een effectieve blog te hebben met zo weinig mogelijk inspanning is de monsterblog.

Huh? Een monsterblog is toch extra, extra, extra lang? Hoe kan die dan weinig inspanning kosten? hoor ik je zeggen. Lees en bepaal zelf…

Lees verder >

De zin en onzin van nieuwsbrieven anno 2020

De zin en onzin van nieuwsbrieven anno 2020

In de vorige podcast hadden Erno Hannink en Jacarrino Dost (Advertising Heroes) en ik het over de zin en onzin van de blog anno nu. Deze keer bespreken we de zin en onzin van nieuwsbrieven anno 2020. Zelf heb ik een gekke relatie met het fenomeen nieuwsbrief. Ik heb een strategie, maar volg deze eigenlijk te losjes. Dat, terwijl ik met alle andere middelen juist wel mijn strategie volg. En die bijstel als hij niet werkt. Bij mijn nieuwsbrief ben ik vrijblijvender. Deze podcast met de heren gaf mij nieuw inzicht.

Jacarrino heeft mij gemotiveerd om toch mijn strategie weer te volgen in mijn nieuwsbrieven. En Erno zette mij aan het denken wat betreft de nieuwsbrief naar mijn klanten. Eventueel in papieren vorm.

Wat werkt nog anno 2020?
Welke programma’s gebruiken wij voor onze nieuwsbrief?
Wie is onze doelgroep en wat delen we?
Welke resultaten boeken wij? Waar zit de winst?
Wie zou absoluut een nieuwsbrief moeten hebben?
En voor welke type business is de nieuwsbrief simpelweg niet interessant?

In deze video/podcast hoor je over onze inzichten in de nieuwsbrief anno 2020.
We geven je inspiratie, waarmee jij in jouw nieuwsbrief aan de slag kunt. Ik ook, want ik ga de teugels bij mijzelf ook weer aantrekken om nóg relevanter te zijn.

Bekijk of beluister de video-opname en podcast hieronder.

 

Aanvullende en resumerende tips voor je nieuwsbrief

  • Wil je een relevante nieuwsbrief? Een die populair is bij je lezers? Zorg dan eerst voor een kei van een blog, zodat je meer te melden hebt dan nieuwtjes uit je bedrijf en mooie promotieacties
  • Houd contact met je lezers. Stel ze af en toe een vraag, zorg dat je af en toe interactie hebt. Zo weet je waar ze tegenaan lopen
  • Stuur je nieuwsbrief alleen als je iets interessants te melden hebt. Interessant voor je lezers welteverstaan
  • Zorg voor een groeiende e-maillijst
  • bij voorbeeld door een gratis weggever.

En wil jij leren bloggen? Een groeiend lezerspubliek, bereik en vindbaarheid? Naam maken als expert in jouw vakgebied? En zo de beste klanten aantrekken? Meld je dan aan voor de nu nog superbetaalbare online training Klanten Werven met je Blog.

ik wil klanten trekken met mijn blog

 


Meer inspiratie voor het vooruithelpen van jouw business?

Wat doet contentmarketing met je business?
Glasheldere communicatie in 4 stappen, ook nu je veelal online communiceert
3 redenen en 26 manieren om oude content nieuw leven in te blazen
Een blog die klanten trekt? Ja, natuurlijk!
Zo maak je een bestseller van je homepage

Lees verder >

Waarom al je kennis weggeven werkt!

Waarom al je kennis weggeven werkt!

‘We bloggen elke week en stoeien met de vraag hoeveel kennis we eigenlijk weggeven moeten. We willen voorkomen, dat we geen klanten meer krijgen, omdat ze het zelf kunnen.’
‘Ik raad je aan alles weg te geven.’
‘Alles? Maar dan hebben we straks geen klant meer.’
‘Ik zal het je uitleggen. Veel kennis weggeven trekt namelijk de beste klanten aan.’
Dat had hij me al eens horen zeggen, maar ik moest dat toch eens uitleggen.
Geen probleem.

Lees verder >

Een meta omschrijving die mega nieuwsgierig maakt

Een meta omschrijving die mega nieuwsgierig maakt

‘Wauw, die page staat op de eerste plaats in Google, direct na de advertenties! Alleen, het haalt weinig uit. Hoe kan dat?’
Je hebt je SEO dus goed voor elkaar. Proficiat! Maar wanneer vervolgens niemand doorklikt, mist die hoge ranking alsnog zijn doel. Uiteindelijk wil je klanten trekken en nu ontdek je, dat SEO slechts een onderdeel is om dat doel te bereiken.
Google laat je SEO-titel zien. En je meta omschrijving of discription. Deze 2 zijn belangrijk als je wilt dat mensen op je link klikken.

Over de SEO-titel vertel ik je in een volgende blog. In dit artikel leg ik je uit hoe je een meta omschrijving schrijft, die zorgt dat erop geklikt wordt.

Lees verder >

Wat contentmarketing eigenlijk verandert in je business: de 6 eitjes

Wat contentmarketing eigenlijk verandert in je business: de 6 eitjes

Je blog, checklist, krant, magazine of tijdschrift, presentatie en handleiding, e-book of boek en training, ze vallen allemaal onder ‘content.’ Ik besef, dat veel middelgrote en grote bedrijven de term ‘content’ ook gebruiken bij het promoten van producten en diensten. Zuiver genomen is promotie marketing, geen contentmarketing. Het woord zegt het eigenlijk al: ‘content’ staat voor ‘inhoud.’ En contentmarketing staat voor het bereiken van je doelgroep met inhoudelijke stukken. Alles wat te maken heeft met kennis delen en onderling kennismaken valt hieronder. Juist ja, dat rijtje waarmee ik begon. En dat kun je naar believen aanvullen.

Content kent over het algemeen een lange aanloop als je klanten werven wilt: alleen met blijven zaaien oogst je. En oogst je goed met de juiste mix.
Wat doet contentmarketing eigenlijk voor je business? En waarom bereik je vaak meer met contentmarketing dan met zuivere promotie, zeker op de lange termijn? En waarom is de mix van contentmarketing en promotie de allerbeste formule? Ik leg het je uit met de 6 ei’tjes (in het vervolg ‘eitjes’) oftewel resultaten.

Lees verder >

12 zaken die jij misloopt zonder blog, deel 2

12 zaken die jij misloopt zonder blog, deel 2

‘Waarom Bloggen? Te veel gedoe en te weinig opbrengsten’

In het vorige artikel vertelde ik je de meest bekende zaken die je misloopt zonder blog. De rode draad: je maakt jezelf onzichtbaar. Verkopen zonder blog is moeilijk wanneer je zonder al te veel tijd en moeite de juiste klanten trekken wilt.

Lees verder >

12 zaken die jij misloopt zonder blog, deel 1

12 zaken die jij misloopt zonder blog, deel 1

‘Zeg nou eens eerlijk, Esther, bloggen kosten veel tijd en wat leveren al die uren eigenlijk op?’

‘Bloggen moet ik natuurlijk zelf doen. Daar heb ik geen zin in, ook geen tijd voor. En mijn mensen moeten zich vooral bezighouden met hun eigen taken.’

‘Niemand in het bedrijf kan schrijven, dus ook niet bloggen.’

Waarom bloggen?

Een website is allang het stadium van online brochure voorbij. Ieder bedrijf dat echt mee wil doen, zet hem in om klanten te werven. Daar heb je echter wel een paar basisingrediënten voor nodig:

Lees verder >

Conversie verhogen met actieve woorden

Conversie verhogen met actieve woorden

Woorden waarop je lezers reageren

Ik heb al meer artikelen geschreven over hoe jij je lezers/bezoekers aanzet tot actie via je tekst en je verkoop stimuleert. Het gebruik van de juiste zinnen en woorden speelt nauw in dit spel. De juiste woorden inzetten om je conversie te verhogen valt onder een specifieke schrijftechniek, genaamd actief schrijven: je nodigt je lezers uit om iets te doen, een reactie te geven, een bericht te delen, je weggever te downloaden, iets aan te schaffen of contact op te nemen. Of je vraagt hen simpelweg iets te overwegen of te overdenken, je advies op te volgen of hen op andere gedachten te brengen. Wil jij je conversie verhogen? Gebruik dan de woorden die ik je geef in deze blog.

Lees verder >

Glasheldere communicatie in 4 stappen

Glasheldere communicatie in 4 stappen

Communiceren anno nu luistert nauwer dan ooit, omdat we elkaar niet live ontmoeten kunnen. Je mist een stuk non-verbale communicatie. Let daarom goed op wat je zegt. En op welke manier.

Normaliter neem ikzelf zo’n 3 interviews per week af, naast de overleggen die ik voer. Ik doe ze veelal live, maar telefonisch of via Skype was ik al gewend, voordat we elkaar niet meer mochten ontmoeten. Ik ervaar de verschillen. En overbrug ze.

Volg deze 4 stappen en je gesprekspartner(s) nemen je boodschap aan zoals je hem bedoelt. Er zitten oefeningen bij, die misschien op de lachspieren werken. En omdat je misschien niet live met elkaar mag of kunt zijn, hebben ze juist nu extra impact: je ziet direct het effect…

Lees verder >

Top 10 verbeterpunten van je website: mijn bevindingen na > 1.000 webscans

Top 10 verbeterpunten van je website: mijn bevindingen na > 1.000 webscans

Tijdens het uitvoeren van een webscan kijk ik naar meer dan alleen de teksten. Mijn 3 petten (die van copywriter, content creator/blogger en marketeer) helpen elk(e) bedrijf, bureau of praktijk de hele website te optimaliseren. In mijn vorige artikel vertelde ik je over de top 10 verbeterpunten van je webteksten. In deze blog leg ik je de top 10 verbeterpunten van de rest van je website voor. Voer je deze door op je eigen website, dan zie je snel resultaat: meer leads.

Lees verder >

De top 10 verbeterpunten van je website op basis van 1.000 webscans – je teksten

De top 10 verbeterpunten van je website op basis van 1.000 webscans – je teksten

Met inmiddels meer dan 1.000 uitgevoerde en besproken (gratis) webscans achter de kiezen, zie ik bepaalde patronen. ‘Standaard verbeterpunten’ noem ik ze zo langzamerhand. Een lijstje met punten van zaken die standaard in orde zijn, heb ik helaas niet.

Ik zet deze standaard verbeterpunten van je website voor je op een rij.

Lees verder >

3 redenen en 26 manieren om oude content nieuw leven in te blazen

3 redenen en 26 manieren om oude content nieuw leven in te blazen

Hoe vroegere informatie en adviezen je business verder helpen

Je hoeft niet lang te ondernemen om een lange lijst te hebben aan tips die je deelde op social media, trainingen en presentaties die je gaf, whitepapers en E-books die op de stoffige plank belandden en blogposts van minstens een jaar oud. Of een videoserie die onaf is. Of zelfs een boek, dat je al lang niet meer verkoopt… omdat het oude content bevat.

In plaats van elke keer nieuwe content te bedenken, blaas je oude content gemakkelijk nieuw leven in. Waarom en hoe? Dat leg ik je uit.

Lees verder >

Coronavirus en ondernemen. Hoe houd jij je staande?

Coronavirus en ondernemen. Hoe houd jij je staande?

Het coronavirus zet zijn tentakels in onze maatschappij en ondernemingen en ontregelt ons steeds verder. Ongeacht wat nu goed is en wat niet (heeft niet iedereen zijn waarheid?) hebben we te maken met een nieuwe werkelijkheid. Wij houden niet van verandering en zo’n ommezwaai in denken en handelen vinden we ingewikkeld. Daarom reageren we zo langzaam op elke maatregel. We komen piepend en krakend in beweging. Of tot stilstand. Hoe ga je daarmee om? En hoe zorg je als ondernemer dat het coronavirus je bedrijf niet helemaal wurgt?

Lees verder >

5 W’s en 1 H voor een ijzersterke opbouw van je commerciële tekst

5 W’s en 1 H voor een ijzersterke opbouw van je commerciële tekst

‘Kun je mij zeggen wat de basis is van een aantrekkelijke, commerciële tekst, Esther?’
Ja, dat kan ik.
Elke wervende tekst kan je benaderen vanuit een andere invalshoek. Je hebt bovendien een scala aan schrijfmethodes die je mixt: AIDA, storytelling, klantbeleving, klantgericht, enzovoort. En de 5 W’s en 1 H

Lees verder >

Schrijven als een copywriter op de eenvoudige manier

Schrijven als een copywriter op de eenvoudige manier

Er wordt veel geschreven over het schrijven van klanten wervende of verkopende tekst, ook wel copywriting genoemd. Zie jij door de bomen het bos nauwelijks meer, dan hier een eenvoudige manier om tot een tekst te komen, die helpt te doen wat hij moet doen. Deze blog geeft je de basis om te schrijven als een copywriter.

Lees verder >

Dé valkuilen bij werkwoorden vervoegen

Dé valkuilen bij werkwoorden vervoegen

Een goede tekst kan nog zo mooi opgebouwd zijn, prikkelend en aantrekkelijk, hij valt of staat met uitstekend taalgebruik. Ik weet er alles van: de Nederlandse taal is zo ingewikkeld, dat ook ik wel eens de fout inga. Yep, ook na meer dan 20 jaren ervaring in het schrijven van zakelijke tekst. En dan heb ik het niet over tikfouten.

Ik heb al een aantal artikelen geschreven over correct Nederlands. Zo heb ik je al laten weten hoe je met een paar eenvoudige trucs je werkwoorden correct vervoegt.
In dit artikel haal ik een spaar specifieke valkuilen in werkwoorden vervoegen aan. Er is namelijk een type werkwoord, dat veel mensen altijd vervoegen met een ‘d’, omdat het werkwoord klinkt als voltooid.  Ik heb het over werkwoorden die beginnen met ‘ge,’ ‘be,’ ‘her’ en ‘ver.’
Vraagje: schrijf jij ‘gebeurd,’ ‘veranderd’ en ‘bepaald’ altijd met een ‘d?’ En hoe vervoeg jij het werkwoord ‘kunnen?’

Lees verder >

Foutloos werkwoorden vervoegen

Foutloos werkwoorden vervoegen

Werkwoorden vervoegen met een paar simpele trucs

Als copywriter merk ik dagelijks hoe moeilijk mensen het vinden om werkwoorden goed te vervoegen. Het lijkt ook ingewikkeld door de vele regeltjes, maar met een paar handige trucs wordt werkwoorden foutloos vervoegen ineens eenvoudig.

Lees verder >

‘We gebruiken de tekst van onze brochure voor de website’

‘We gebruiken de tekst van onze brochure voor de website’

Het verschil tussen schrijven voor een brochure en een website

‘Wij moeten de teksten aanleveren voor de website. Pak de brochure maar. Ik geef je de indeling van de website, dan kopieer jij de teksten uit de brochure. Met hier en daar een aanpassing zijn ze goed genoeg.’
‘Teksten? Oké, dat lukt me denk ik wel.’
‘Als je ze klaar hebt, kijken we er even met zijn tweeën naar. Het moet wel goed. Jij schrijft onze brieven ook. En als ik het geld voor de tekst van onze website uitsparen kan, dan doe ik dat. De webbouwer heeft ze uiterlijk vrijdagochtend nodig. Dan plaatst hij ze op de website.’
‘Dat is over 3 dagen! Dan is het maar goed dat ik de teksten uit de brochure gebruiken kan voor de website.’

Zonder de indruk te willen wekken dat ik schrijf voor eigen parochie, waarschuw ik je graag voor deze manier van marketing.

Lees verder >

Wat veel mensen vergeten in de SEO op de website

Wat veel mensen vergeten in de SEO op de website

4 Stappen naar een betere vindbaarheid op Google: optimalisatie SEO

‘Zeg, Esther, je hebt mijn tekst prachtig geschreven en de zoekterm erin opgenomen, maar mijn website wordt niet gevonden.’ Ik heb wat af gepuzzeld in het begin, zoekend naar wat er mis was. Tot ik meekeek met een van mijn klanten en geconfronteerd werd met mijn eigen blinde vlek: aan de achterkant van de website was de SEO niet geoptimaliseerd. Alle SEO-velden waren leeg of automatisch ingevuld door Yoast. Klanten wisten niet dat dat een voorwaarde was voor hun vindbaarheid of wisten niet hoe. Sindsdien neem ik dit mee bij de webtekst.

Ik laat zien hoe jij je SEO opmaakt aan de achterkant je website op basis van een voorbeeld: stel, je hebt een hoveniersbedrijf en schrijft een blog over het winterklaar maken van de tuin.

Lees verder >

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching