Conversie verhogen met actieve woorden

Conversie verhogen met actieve woorden

Woorden waarop je lezers reageren

Ik heb al meer artikelen geschreven over hoe jij je lezers/bezoekers aanzet tot actie via je tekst en je verkoop stimuleert. Het gebruik van de juiste zinnen en woorden speelt nauw in dit spel. De juiste woorden inzetten om je conversie te verhogen valt onder een specifieke schrijftechniek, genaamd actief schrijven: je nodigt je lezers uit om iets te doen, een reactie te geven, een bericht te delen, je weggever te downloaden, iets aan te schaffen of contact op te nemen. Of je vraagt hen simpelweg iets te overwegen of te overdenken, je advies op te volgen of hen op andere gedachten te brengen. Wil jij je conversie verhogen? Gebruik dan de woorden die ik je geef in deze blog.

Lees verder >

Glasheldere communicatie in 4 stappen

Glasheldere communicatie in 4 stappen

Communiceren anno nu luistert nauwer dan ooit, omdat we elkaar niet live ontmoeten kunnen. Je mist een stuk non-verbale communicatie. Let daarom goed op wat je zegt. En op welke manier.

Normaliter neem ikzelf zo’n 3 interviews per week af, naast de overleggen die ik voer. Ik doe ze veelal live, maar telefonisch of via Skype was ik al gewend, voordat we elkaar niet meer mochten ontmoeten. Ik ervaar de verschillen. En overbrug ze.

Volg deze 4 stappen en je gesprekspartner(s) nemen je boodschap aan zoals je hem bedoelt. Er zitten oefeningen bij, die misschien op de lachspieren werken. En omdat je misschien niet live met elkaar mag of kunt zijn, hebben ze juist nu extra impact: je ziet direct het effect…

Lees verder >

Top 10 verbeterpunten van je website: mijn bevindingen na > 1.000 webscans

Top 10 verbeterpunten van je website: mijn bevindingen na > 1.000 webscans

Tijdens het uitvoeren van een webscan kijk ik naar meer dan alleen de teksten. Mijn 3 petten (die van copywriter, content creator/blogger en marketeer) helpen elk(e) bedrijf, bureau of praktijk de hele website te optimaliseren. In mijn vorige artikel vertelde ik je over de top 10 verbeterpunten van je webteksten. In deze blog leg ik je de top 10 verbeterpunten van de rest van je website voor. Voer je deze door op je eigen website, dan zie je snel resultaat: meer leads.

Lees verder >

De top 10 verbeterpunten van je website op basis van 1.000 webscans – je teksten

De top 10 verbeterpunten van je website op basis van 1.000 webscans – je teksten

Met inmiddels meer dan 1.000 uitgevoerde en besproken (gratis) webscans achter de kiezen, zie ik bepaalde patronen. ‘Standaard verbeterpunten’ noem ik ze zo langzamerhand. Een lijstje met punten van zaken die standaard in orde zijn, heb ik helaas niet.

Ik zet deze standaard verbeterpunten van je website voor je op een rij.

Lees verder >

Coronavirus en ondernemen. Hoe houd jij je staande?

Coronavirus en ondernemen. Hoe houd jij je staande?

Het coronavirus zet zijn tentakels in onze maatschappij en ondernemingen en ontregelt ons steeds verder. Ongeacht wat nu goed is en wat niet (heeft niet iedereen zijn waarheid?) hebben we te maken met een nieuwe werkelijkheid. Wij houden niet van verandering en zo’n ommezwaai in denken en handelen vinden we ingewikkeld. Daarom reageren we zo langzaam op elke maatregel. We komen piepend en krakend in beweging. Of tot stilstand. Hoe ga je daarmee om? En hoe zorg je als ondernemer dat het coronavirus je bedrijf niet helemaal wurgt?

Lees verder >

5 W’s en 1 H voor een ijzersterke opbouw van je commerciële tekst

5 W’s en 1 H voor een ijzersterke opbouw van je commerciële tekst

‘Kun je mij zeggen wat de basis is van een aantrekkelijke, commerciële tekst, Esther?’
Ja, dat kan ik.
Elke wervende tekst kan je benaderen vanuit een andere invalshoek. Je hebt bovendien een scala aan schrijfmethodes die je mixt: AIDA, storytelling, klantbeleving, klantgericht, enzovoort. En de 5 W’s en 1 H

Lees verder >

Schrijven als een copywriter op de eenvoudige manier

Schrijven als een copywriter op de eenvoudige manier

Er wordt veel geschreven over het schrijven van klanten wervende of verkopende tekst, ook wel copywriting genoemd. Zie jij door de bomen het bos nauwelijks meer, dan hier een eenvoudige manier om tot een tekst te komen, die helpt te doen wat hij moet doen. Deze blog geeft je de basis om te schrijven als een copywriter.

Lees verder >

Foutloos werkwoorden vervoegen

Foutloos werkwoorden vervoegen

Werkwoorden vervoegen met een paar simpele trucs

Als copywriter merk ik dagelijks hoe moeilijk mensen het vinden om werkwoorden goed te vervoegen. Het lijkt ook ingewikkeld door de vele regeltjes, maar met een paar handige trucs wordt werkwoorden foutloos vervoegen ineens eenvoudig.

Lees verder >

‘We gebruiken de tekst van onze brochure voor de website’

‘We gebruiken de tekst van onze brochure voor de website’

Het verschil tussen schrijven voor een brochure en een website

‘Wij moeten de teksten aanleveren voor de website. Pak de brochure maar. Ik geef je de indeling van de website, dan kopieer jij de teksten uit de brochure. Met hier en daar een aanpassing zijn ze goed genoeg.’
‘Teksten? Oké, dat lukt me denk ik wel.’
‘Als je ze klaar hebt, kijken we er even met zijn tweeën naar. Het moet wel goed. Jij schrijft onze brieven ook. En als ik het geld voor de tekst van onze website uitsparen kan, dan doe ik dat. De webbouwer heeft ze uiterlijk vrijdagochtend nodig. Dan plaatst hij ze op de website.’
‘Dat is over 3 dagen! Dan is het maar goed dat ik de teksten uit de brochure gebruiken kan voor de website.’

Zonder de indruk te willen wekken dat ik schrijf voor eigen parochie, waarschuw ik je graag voor deze manier van marketing.

Lees verder >

Wat veel mensen vergeten in de SEO op de website

Wat veel mensen vergeten in de SEO op de website

4 Stappen naar een betere vindbaarheid op Google: optimalisatie SEO

‘Zeg, Esther, je hebt mijn tekst prachtig geschreven en de zoekterm erin opgenomen, maar mijn website wordt niet gevonden.’ Ik heb wat af gepuzzeld in het begin, zoekend naar wat er mis was. Tot ik meekeek met een van mijn klanten en geconfronteerd werd met mijn eigen blinde vlek: aan de achterkant van de website was de SEO niet geoptimaliseerd. Alle SEO-velden waren leeg of automatisch ingevuld door Yoast. Klanten wisten niet dat dat een voorwaarde was voor hun vindbaarheid of wisten niet hoe. Sindsdien neem ik dit mee bij de webtekst.

Ik laat zien hoe jij je SEO opmaakt aan de achterkant je website op basis van een voorbeeld: stel, je hebt een hoveniersbedrijf en schrijft een blog over het winterklaar maken van de tuin.

Lees verder >

Een blog die klanten trekt? Ja, natuurlijk!

Een blog die klanten trekt? Ja, natuurlijk!

‘Bloggen is uit. De podcast is in! Geen wonder dus dat niemand meer af komt op een artikel.’
‘Met bloggen trek je misschien wel lezers, maar geen klanten. Wij zouden niet weten hoe.’
‘Klanten trekken met je blog? Dat is gewoon de zoveelste marketingtruc en in de praktijk is het vooral gedoe. Een blog bijhouden kost te veel tijd en levert eigenlijk niets op.’
Ik heb er maar één antwoord op: bloggen levert klanten op. Jij kunt zelfs sturen op welke type klanten je ermee aantrekt. En het is gemakkelijker dan jij denkt. Echt! Ik ben geen uitzondering als ik je vertel dat meer dan 60% van mijn klanten afkomt op mijn blog.

Hoe jij klanten trekt met jouw blog? Ik geef je mijn beste adviezen in dit artikel.

Lees verder >

‘Onze website is klaar voor de komende 5 jaar’

‘Onze website is klaar voor de komende 5 jaar’

Staat jouw wereld als ondernemer zo lang stil?

‘Je kunt duidelijk zien dat je website verouderd is.’ Die uitspraak deed mij pijn. Hij was immers pas 2 jaren oud! Moest ik mijn website nu al updaten?
‘Hoezo verouderd? Waaraan zie jij dat?’ antwoordde ik scherper dan ik wilde klinken.

Lees verder >

LinkedIn Experience: de meestgemaakte fout waarmee je klanten misloopt

LinkedIn Experience: de meestgemaakte fout waarmee je klanten misloopt

LinkedIn is hét zakelijke platform. Werkgevers, werknemers en ondernemers zijn er alom vertegenwoordigd. In de tijd dat ik een linkedinprofiel aanmaakte, was ik werknemer. Mijn profiel zag eruit als een curriculum vitae. Ik deed er weinig mee en hij was vooral bestemd voor head hunters. Mijn LinkedIn Experience was gevuld met taken, bevoegdheden en verantwoordelijkheden. De tijdvakken van Experience en Education sloten naadloos op elkaar aan. Een werkgever zet namelijk vraagtekens bij overlappingen en gaten in een cv.

Als ondernemer heeft je linkedinprofiel echter een andere functie en ik zie dat veel mensen hun profiel nog altijd hebben ingevuld als een cv. Het is de meestgemaakte fout en daarmee loop jij klanten mis.

Lees verder >

Zo maak je van je homepage een bestseller

Zo maak je van je homepage een bestseller

Heet jouw homepage HOME in Google? Dat betekent, dat je je SEO-titel, de blauwe, klikbare koptekst die Google toont in zijn zoekresultaten, niet hebt aangepast. Is jouw homepage verder krachtig genoeg geschreven en ingedeeld om voor een bestseller door te gaan? En te doen wat ie moet doen, namelijk verkopen?

Lees verder en bepaal zelf waar je homepage verstelwerk nodig heeft.

Lees verder >

De zin en onzin van bloggen anno 2020

De zin en onzin van bloggen anno 2020

Het maken voor content voor je social media is cruciaal en je ziet er allerlei trends in. Podcasts, video’s, pakkende afbeeldingen en korte teksten. Maar waar blijft de blog in 2020?
Daarover hebben Erno Hannink en ik het in de podcast bij Advertising Heroes: de zin en onzin van bloggen in 2020.

Lees verder >

People, Planet en Profit (of Prosperity) – Duurzaamheid in je onderneming

People, Planet en Profit (of Prosperity) – Duurzaamheid in je onderneming

MVO als toevoeging aan je marketingmix

People, Planet en Profit is de mix van 3 elementen, die jouw bedrijf in meer of mindere mate het stempel MVO meegeeft. Voorwaarde is, dat ze volledig in balans zijn. Zijn deze niet in evenwicht, dan lijden andere elementen onder het dominante element. Heeft het genereren van omzet bij voorbeeld de hoofdrol, dan gaat dat ten koste van de werknemers en het milieu. De 3 P’s zijn ontwikkeld door John Elkington, consultant in duurzame ontwikkeling.

Lees verder >

10 SEO-tips voor je linkedinprofiel – zo verbeter jij je vindbaarheid op LinkedIn

10 SEO-tips voor je linkedinprofiel – zo verbeter jij je vindbaarheid op LinkedIn

Hoe goed vinden je potentiële klanten jou op LinkedIn?

Wil jij dat potentiële klanten je buiten jouw bereik ook goed vinden op LinkedIn? Volg dan deze SEO-tips voor je linkedinprofiel. Ze helpen je je vindbaarheid te vergroten.

SEO voor LinkedIn is vergelijkbaar met die van Google. Het platform is echter anders gebouwd en heeft zijn eigen regels, daarom leek het mij handig om je te vertellen op welke punten je let en waar jij je zoektermen (key words) toepast in je profiel.

Lees verder >

Negatieve reactie gekregen op je blog en socialmediapost? Zo haal je de wind uit de zeilen

Negatieve reactie gekregen op je blog en socialmediapost? Zo haal je de wind uit de zeilen

… en zorgt hij zelfs voor een goede reputatie

Hoge bomen vangen veel wind. Zelf deel ik alles om mijn doelgroep verder te helpen en dat maakt mij een hoge boom. Dat heeft echter ook een negatief effect: ik krijg nog weleens commentaar. Af en toe word ik ronduit onderuit geschoffeld.
Nou bepaal ik zelf welke reacties op mijn blog en socialmediaposts ik toelaat en welke niet. En ik kies er vaak bewust voor om juist een negatieve reactie te publiceren. Datzelfde doe ik trouwens met referenties, die een moeilijk proces lieten zien. Ik vertel je waarom. En hoe jij het beste omgaat met negatieve reacties op je blog, socialmediaposts en andere online uitingen.

Ik ben een overgevoelig mens. Een paar jaren geleden raakte alle mij nog. Maar ik leerde hier dusdanig mee omgaan, dat een negatieve reactie me minder lang achtervolgt. En me nu zelfs helpt aan een goede reputatie. Ik blijf geraakt, dat kan ik niet veranderen. Wel wat ik ermee doe…

Lees verder >

De magie van (tussen)koppen

De magie van (tussen)koppen

Kopteksten die impact hebben

Gebruik jij weinig tekst in je online marketing, omdat je denkt dat het anders niet gelezen wordt, maar kun je je informatie eigenlijk onvoldoende kwijt? Of heb je juist lappen tekst, omdat je veel te melden hebt? Ik heb een oplossing om je lezers uit te nodigen je tekst goed door te nemen: aansprekende koppen en tussenkoppen oftewel hoofdtitels, ondertitels en subtitels.

Lees verder >

6 Regels voor een Lekker Leesbare Tekst

6 Regels voor een Lekker Leesbare Tekst

Er zijn tientallen schrijftechnieken voor een prikkelende, aantrekkelijke en/of verkopende tekst. Maar je boodschap valt of staat in eerste instantie bij zijn leesbaarheid. Een Lekker Leesbare Tekst lijkt een ingewikkelde klus en met deze regels ben je aardig op weg naar een boodschap die doet wat hij moet doen.

Lees verder >

Een blog beginnen? Maak een blogplan

Een blog beginnen? Maak een blogplan

Content creëren uit de losse pols. Het kan, maar het veel kost tijd en inspanning en jij wilt zien dat wat je te melden hebt ook daadwerkelijk wat verandert bij je lezers. En dan is een blog beginnen zonder te weten wat je doet als een geblinddoekte schietoefening. Je pakt je wapen blind, laadt en richt hem kijkend naar niets, maar je schiet toch, meer hopend dan vol verwachting. En dat vind ik zonde van de inspanning. Jij ook? Maak daarom eerst een contentmarketing- of blogplan.

Lees verder >

Contentmarketing uitgelegd aan de hand van een voorbeeld

Contentmarketing uitgelegd aan de hand van een voorbeeld

‘Contentmarketing is bloggen.’
‘En social media.’
‘Het is de nieuwsbrief.’
‘De homepage valt onder contentmarketing.’
‘Ik weet eigenlijk niet wat contentmarketing precies is.’
Tijdens mijn presentatie op de lancering van mijn boek Contentmarketing met Rendement stelde ik de vraag wat contentmarketing is. Veel mensen waren het erover eens, dat mijn boek en presentatie vielen onder deze tak van marketing. Nog meer mensen twijfelden, merkte ik.
Twijfel jij ook? Laat me je contentmarketing uitleggen aan de hand van een voorbeeld. Dit voorbeeld gebruikte ik ook op mijn presentatie.

Lees verder >

Een website als verkoopkanaal, wat heeft die nodig?

Een website als verkoopkanaal, wat heeft die nodig?

Is jouw website een online flyer? Dan mis je een groep klanten die je zoekt

‘Aan onze website is al 6 jaren niets meer veranderd. Hij is duidelijk verouderd als je naar de websites van nu kijkt en ik wil dat jij mij helpt. Hij trekt minder bezoekers en helemaal geen klanten. Nu hoor ik mensen over een converterende website. Wat is dat?’
‘Een converterende website is een site die klanten trekt. Je zet je website in als verkoopkanaal.’

Lees verder >

Promotietekst anno 2020 verbindt en verkoopt dan pas, deel 4

Promotietekst anno 2020 verbindt en verkoopt dan pas, deel 4

Wanneer je de ingrediënten in de eerste 3 delen van deze blogserie hebt uitgewerkt, heb je een stevige basis staan voor al je teksten, online én offline. Het laatste ingrediënt giet een sausje over jouw boodschap. Deze boodschap bevat alle ingrediënten.

Het laatste is…

Lees verder >

Promotietekst anno 2020 verbindt en verkoopt dan pas, deel 3

Promotietekst anno 2020 verbindt en verkoopt dan pas, deel 3

‘Ik en de mijne zijn anders dan jij en de jouwe…’

Wanneer jij de ingrediënten uit het eerste en het tweede deel van deze blogserie doorneemt en de achterliggende vragen invult, heb jij al een redelijk stevige basis staan voor jouw promotietekst anno nu. Kijk maar:

  • Je weet precies waar je heen wilt en waarom
  • Je weet bovendien of je omzetdoel haalbaar is en hoeveel je moet verkopen
  • Wie jij als beste klant bestempelt is glashelder
  • Waar je de mensen die tot deze groep behoren bereikt heb je duidelijk. Online én offline. Je weet dus welke middelen je inzet!
  • Je weet bovendien wat hun grootste behoefte of probleem is en hoe jij die tot in detail oplost
  • Jouw tarieven sluiten aan bij je doelen en doelgroep en creëren een win-winsituatie.

De volgende ingrediënten helpen je te bepalen hoe jij je boodschap brengen gaat. Ze hebben een overlapping met elkaar en goed ingezet geven ze jouw boodschap het cachet, dat nodig is om uitstekend te verkopen.

Lees verder >

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching