microblog

Weinig tijd of inspiratie? Schrijf een microblog

Ken jij Celebrations? Het zijn minisnickers, minimars, minimilkyways en nog meer van die heerlijke, kleine chocolade lekkernijen, gestopt in een handige uitdeelverpakking voor zomaar tussendoor, bij de thee, koffie, glaasje zonder alcohol, op een feestje of voor onderweg. Zo kun je lekker snoepen, maar zonder schuldgevoelens. En ze bederven je eetlust minder snel. Daarmee zijn ze zeer geschikt voor mensen die graag snoepen, maar met beleid. Dat geldt ook voor de microblog: je wilt contentmarketing inzetten, maar je mist de tijd en de inspiratie om grote gebaren te maken.

Nou, dan maar kleine gebaren die groot uitpakken! Lang leve de microblog…

Als jij deze blog leest heb jij wellicht ook weinig tijd om te lezen. Daarom is deze blog ook zo uitgelezen.

Wat is een microblog?

Een microblog is kleiner dan een blog, die minimaal 400 woorden groot is en ook kleiner dan een miniblog, die zo rond de 150 woorden bevat. De kleinste microblog past in een tweet, een quote of in een infographic. De miniblog valt onder de term snackable content. Het doel van een microblog, is om mensen te triggeren je langere content hierover ook te lezen, te beluisteren of te kijken.

Zo’n microbericht is in principe te klein voor op je website, maar uitermate geschikt voor je socialmediakanalen. Tips, quotes, stellingen en vragen giet je gemakkelijk in een microblog. Een tip, stelling, vraag of quote per bericht.

De grote voordelen van een microblog

  1. Met de microblog geef je speldenprikjes aan informatie. Je maakt je content behapbaar en gemakkelijk te volgen, omdat het elke keer zo weinig tijd kost om je bericht te lezen
  2. Doordat de berichten zo kort zijn, blijft een relevante boodschap beter en langer hangen
  3. Uitstekende tips en andere inspiratie zorgen voor een steengoede contentstrategie en dat zie je terug in je bedrijfsresultaten
  4. Je valt op. De meeste bedrijven doen hetzelfde. Jij doet wat anders en verandering van spijs…
  5. Je microberichten voeg je gemakkelijk samen tot een miniblog of gewone blog, die je weer samenvoegt tot een training, E-book of andere vorm van content.

Een paar afsluitende tips

  1. Blog regelmatig, het liefst elke dag als je praktisch geen andere manier van online content hebt
  2. Tips worden beschouwd als de meest waardevolle content
  3. Geef een waardevolle tip als advies, maar wissel af met inspiratie door bij voorbeeld een verhaal uit de praktijk. Tips verpak je zo gemakkelijk in verschillende vormen
  4. Eindig je microberichten af en toe met een vraag
  5. Gooi er quotes en vragen of een stelling tussendoor voor de broodnodige variatie. Zo blijven mensen aangehaakt
  6. Voeg een afbeelding bij je bericht. Het oog wil namelijk ook wat. Bovendien valt je berichtje beter op tussen alle andere
  7. Start een community over een enkel onderwerp, bij voorbeeld op Facebook, Instagram of LinkedIn. Een voorbeeld van een onlangs gestartte community vind je hier.

 


Andere interessante blogonderwerpen die je inspiratie geven voor een succesvolle onderneming:

Effectief bloggen in slechts 1 uur per week
De miniblog, een echte klantenmagneet
Een klanten wervende website, wat heeft die nodig? 
Marketingmix: een aantrekkelijk Product
Waarom de tekst van je tekstschrijver niets oplevert

Was dit artikel waardevol, maar blijf je met de handen in het haar zitten als het gaat om de praktijk? Zie je de waarde van contentmarketing voor je bedrijf echter wel in? Laat je helpen. We hebben een voordelig contentmarketingabonnement, dat jou helpt aan waardevolle resultaten.

Blog & contentmarketing


Esther van Vondel

Esther van Vondel

VERKOPEN BEGINT BIJ JE BOODSCHAP, OMGEZET IN WOORDEN. EN ACTIE OM DIE BOODSCHAP ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN BIJ DE JUISTE MENSEN Neem contact op via 06 54 94 39 62 of info@vanvondeltxt.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching