Verkoop jij aan de consument, dan is dít je grootste doelgroep

Ben jij verkoper, dan weet je dit. Bewust of onbewust. Maar je merkt het bijna dagelijks als je mensen in de winkel spreekt. Als marketeer of online ondernemer besef je het misschien nog te weinig: verkoop jij aan de consument, dan behoren vrouwen tot jouw allergrootste doelgroep. Ik leg je uit waarom.

Zo’n 3 keer per week gemiddeld voer ik een webscan uit voor een onderneming. De businesses variëren. Veelal zitten deze ondernemers in de zakelijke dienstverlening of zijn ze coach. En vrij geregeld verkopen ze producten of diensten aan de consument. En in die laatste groep ondernemingen zie ik hoe vooral wordt ingestoken op techniek en het zakelijke gedeelte van hun aanbod.

Reclamemaken is emotie

Een hypotheek afsluiten is echter emotie. Je koopt immers geen huis, maar een thuis.
Financieel advies is emotie. Geld ís namelijk emotie. Vergis je niet: in geldzaken draait het zelden om ratio, maar op de wens, het verlangen, het behagen van spullen. En het gevoel van grip. En vrijheid. Emotie dus.
Het kopen van een auto is op meer gebaseerd dan transport van A naar B, meer dan functionaliteit en ook meer dan een streling voor het oog.

Waar steken supermarkten tegenwoordig op in? Juist, op gezellig samenzijn én lekker eten. Met je gezin, familie en vrienden.
En banken? Op emotie, want de keuze is reuze, dus waar voel jij je het meest senang bij? Bij alleen het goed beheren van je geld? Bereikbaarheid? Of ook om service, meedenken, gemak? En om duurzaamheid als het gaat om deze planeet?

En dan heb ik het nog niet over degene, die het meest beslissingsbevoegd is thuis: de vrouw.

Je zou denken dat vrouwen meer dan mannen beslissingen nemen op basis van hun gevoel.
Nee, vrouwen nemen besluiten op basis van andere zaken.
Lees maar…

Een slimme meid is op haar toekomst voorbereid

Het was al een motto van Sire in de jaren ’80. En tegenwoordig werken de meeste vrouwen. Ze zijn steeds autonomer, leven vaker als vrijgezel of alleenstaande moeder en zijn zelfstandiger dan ooit.

Het aantal hoogopgeleide vrouwen stijgt bovendien, laten cijfers van het CBS zien.

 

De vrouw bepaalt

De vrouw bepaalt, de man betaalt.

 

https://fd.nl/advertorial/mercedesnext/1279416/wat-vrouwen-willen#:~:text=%E2%80%9CVrouwen%20zijn%20de%20grote%20beslissers,auto%20meer%20als%20gebruiksvoorwerp%20zien.

 

http://www.homemates.nl/wp-content/uploads/2017/10/5plus1_Eindrapport-Genderonderzoek-energiebesparing.pdf

 

https://www.ed.nl/overig/de-vrouw-bepaalt-en-de-man-betaalt~a6e8a7a9/?referrer=https://www.google.com/

 

 

Copywriting | commerciële tekst, Marketing


Esther van Vondel

Esther van Vondel

VERKOPEN BEGINT BIJ JE BOODSCHAP, OMGEZET IN WOORDEN. EN ACTIE OM DIE BOODSCHAP ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN BIJ DE JUISTE MENSEN Neem contact op via 06 54 94 39 62 of info@vanvondeltxt.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching