
Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO): recensie boek contentmarketing
Dorien Leopold is contentregisseur bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO). Zij vroeg mij via Frankwatching om mijn boek Contentmarketing met Rendement, omdat zij het haar team bezig is met het verder verbeteren van hun content creatie en strategie. Ze wilde er bovendien een recensie over schrijven. Altijd spannend, een collega die jouw content en kennis beoordeelt. Toch ga ik liever voor eerlijke feedback, dan dat ik mij verstop voor het commentaar van anderen.
Met spanning wachtte ik haar recensie op mijn CONTENT-systeem af. Die bleek zeer uitgebreid. Je kunt haar hele verslag over mijn contentmarketingsysteem lezen op Frankwatching.
In een van haar reacties eronder schreef ze, hoe haar team het CONTENT-systeem inzet:
‘Hallo Esther,
Ik vond het leuk je boek te lezen/recenseren. Het helpt mij zeker om in mijn dagelijkse werk een steeds scherpere contentstrategie te maken/door te voeren.
Voor ons is de uitdaging om niet allemaal losse stukjes content te plaatsen maar ook naar de onderlinge samenhang te zoeken. Dat is een leerproces maar het gaat steeds beter.
Verder zetten we veel in op stap 6: onze dienstverlening zo inzetten dat klanten ambassadeurs (willen) worden – we hebben overigens ook goede ervaring met het inzetten van medewerkers als ambassadeurs.
Fijne dag!
Dorien’
