Practice what you preach, en neem dan de volgende stap

Practice what you preach, maar ga dan een stapje verder

Het is algemeen bekend en er wordt wat lacherig over gedaan: de hovenier heeft een puinhoop in zijn tuin en de schilder heeft thuis bladderende kozijnen.
Wanneer zij ergens anders kantoor houden, is dat minder erg.

Meer zichtbaar is het echter, wanneer de webdesigner die zijn eigen website al langer dan 5 jaren niet vernieuwd heeft. Of dat grootste, meest openbare visitekaartje er niet uit ziet. Geen afbeeldingen, informatie kriskras door elkaar en een moeilijk leesbaar lettertype. Je weet nauwelijks waar je kijken moet.

Of de fotograaf van wie recent werk mist op zijn website en/of socialmediakanalen.

En in wereld van marketing zie ik veel bureaus die zelf nauwelijks doen wat zij zelf preken. Ook in mijn tak van sport.

Sorry, maar in mijn ogen is het vreemd wanneer je zelf wat anders doet dan wat je je klanten verkoopt. Wanneer een incassobureau jouw facturen zelfs na de eerste aanmaning nog niet betaalt, zou jij hem dan in de arm nemen voor jouw openstaande facturen?

Wanneer ik als contentmarketeer slechts af en toe zou bloggen en mijn blog verder zou vullen met nieuwtjes over mijn eigen bedrijf, wie zou mij dan nog serieus nemen als ik adviseer elke week voor de doelgroep relevante informatie te plaatsen? Als ik social media zelf links zou laten liggen, zou je mij dan voor de jouwe inhuren?

Laat zien dat het werkt wat jij voor anderen doet. Je hebt verloren als je de vraag krijgt waarom je iets zelf niet doet.
Dus… practice what you preach.

Tip: ga een stap verder

Creëer je eigen proeftuin. Zet voor jezelf iets op, waarmee je je kennis en ervaring naar een hoger niveau tilt en kijk hoe het zich ontwikkelt.

Een klant van mij heeft een houthandel en verkoopt in de mooie seizoenen overkappingen, tuinhuisjes en kapschuren. In de donkere maanden houdt hij zich bezig met het ontwikkelen van nieuwe modellen, verbindingen en dergelijke. Daar leert hij van en hij ontwikkelt er nieuwe constructies mee. Het gevolg is, dat hij praktisch alles maken kan wat zijn klanten vragen. Bovendien levert hij inmiddels topkwaliteit. Ik heb klanten van hem gesproken: ze zijn stuk voor stuk dolenthousiast!

Ikzelf heb ook een proeftuin: ik ben mijn eigen challenge gestart, waarin ik test wat de best practices zijn voor de allerbeste resultaten in contentmarketing.
De challenge gaat natuurlijk verder dan het schrijven en plaatsen van de blog. Mijn nieuwsbrief is inmiddels veranderd in een magazine (wil je deze elke maand ontvangen, laat het mij dan weten via info@vanvondeltxt.nl), ik ben gevraagd een boek te schrijven en te spreken of een workshop te geven op netwerkclubs. Er wordt bovendien veel over gebabbeld. Dat zijn mooie bijverschijnselen. Het belangrijkste is echter, dat ik veel opsteek van mijn challenge. Ik doe nieuwe ervaringen op, ontdek wat wel en wat niet werkt, maar steek ook veel op over mijn vak, doordat ik nog meer lees. En al die kennis geef ik door aan mijn opdrachtgevers. Het gevolg is, dat de resultaten voor hen ook verder verbeteren.
Ik deel mijn updates over de challenge op mijn facebookpagina.

Jouw proeftuin

Dit kan jij ook, of je nu zzp’er of mkb’er bent. Start alleen of sla de handen ineen met samenwerkingspartners of mobiliseer een paar medewerkers en maak een proeftuin, waarmee je een product of dienst naar een hoger niveau tilt door iets anders te doen, te proberen en te testen.

Blijven ideeën uit? Dan nodig ik je van harte uit om er eens met me over te sparren.

Heb jij een goed idee? Deel hem dan hieronder, eventueel met een link naar waar we hem kunnen volgen.

 


Andere blogonderwerpen die de bloei & groei van je bedrijf een stap verder brengen:

8 Fouten van de beginnende blogger met tips voor betere resultaten
Een eenvoudig marketingplan voor kleine bedrijven, zo doe je dat
12 Slimme trucs om meer uit je twitteraccount te halen
Waarom levert je marketing zo weinig op?
Waarom al je kennis weggeven werkt
De P van Persoonlijkheid in je marketingmix

 

 

Marketing


Esther van Vondel

Esther van Vondel

VERKOPEN BEGINT BIJ JE BOODSCHAP, OMGEZET IN WOORDEN. EN ACTIE OM DIE BOODSCHAP ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN BIJ DE JUISTE MENSEN Neem contact op via 06 54 94 39 62 of info@vanvondeltxt.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching