De populairste blogs over copywriting en contentmarketing van 2017

7 Populairste blogs over copywriting en marketing van 2017

Dit jaar heb ik meer dan 100 blogposts geschreven en geplaatst, een behoorlijke bibliotheek met informatie over copywriting (het schrijven van verkopende tekst), marketing en contentmarketing. Jij wilt wellicht weten wat de populairste blogs over copywriting en marketing van 2017 zijn op deze website.

Zoek niet verder, want ik heb de populairste blogs van het afgelopen jaar voor je op een rij gezet. Sommige posts zijn vernieuwd en opnieuw geplaatst.

Populairste blogs van 2017 over commerciële tekst en marketing

 

Populairste blogs 2017, de absolute #1: Help je potentiële klant verder met superrelevante blogs van 2000+ woorden (monsterblogs)

Natuurlijk wil jij meer traffic (bezoekers) naar je website. En dan geen willekeurige bezoekers, maar mensen die jij het beste helpt. Om te laten zien welke kennis en vaardigheden jij precies in huis hebt, wat je onderscheidend vermogen is en impact te maken, maak je een verdiepingsslag in je content. De monsterblog is een middel bij uitstek!

Een monsterblog is een blog van meer dan 2000 woorden, waarin jij tot in detail laat zien welke kennis en kunde je bedrijf in huis heeft. Doel van de oefening: je doelgroep echt verder helpen.

Waar het goed voor is om zoveel weg te geven en hoe je een monsterblog schrijft, leg ik je stap voor stap uit in mijn artikel op Frankwatching.

 

Populairste blogs #2: Heb jij al een gratis weggever, mkb’er?

Heb jij je doelgroep graag zo dichtbij mogelijk?
Wil jij een groeiende lijst aan goede leads?
Welk percentage van deze lijst mag klant worden? Het overgrote gedeelte?
Vind deze mensen dan en zorg dat je contact met hen krijgt. En houdt.

Tijdrovend? Nee hoor.

Een van de meest eenvoudige manieren om hen te bereiken is het creëren van een e-maillijst, die je steeds verder aanvult met nieuwe adressen. Automatisch.

Om hem te laten groeien zonder al te veel inspanning, heb je een trekpleister nodig. Een die de aandacht van je potentiële klant trekt.

De beste en bekendste trekpleister is de gratis weggever. Deze helpt jou je lijst met goede leads te laten groeien en vervolgens contact te onderhouden.
Hoe? Dat leg ik je uit in het artikel op Frankwatching.

 

Populairste blogs #3: Je conversie verhogen met actieve woorden

Met deze blog heb je voortaan honderden conversieverhogende woorden op een rij, opgedeeld in 8 overzichtelijke categorieën, die mensen bewegen om te doen wat jij wilt dat zij doen.

Print deze woordenlijst uit en leg deze naast elke tekst die je opstelt. Of sla hem op onder je favorieten.

 

Populairste blogs #4: Maak je eigen ijzersterke pay-off

Deze verraste mij enorm! Het is een van mijn eerste artikelen en ik verspreid hem zelden. En toch staat hij met stip op nummer 4!

Een pay-off vertelt in een paar woorden waarvoor je het doet of wat het resultaat is. Of het gevolg daarvan.

Waarom je een pay-off ‘moet hebben en waaraan een goede pay-off precies voldoet vertel ik je in de blog.

 

Populairste blogs #5: Zo kom je aan blogonderwerpen waar de béste klanten op afkomen

De blog schreef ik onder het mom van de ondertitel van deze blog:

‘Wie gaat voor middelmatige content, trekt dito klanten’

Je weet, dat ik altijd ga voor content creatie om je doelgroep verder te helpen. Niet voor Google dus, en dus ook niet voor de opvulling.

Hier lees je over hoe jij blog schrijft van topkwaliteit, startend bij een superrelevant onderwerp.

 

Populairste blogs #6: 10 Gouden schrijfregels voor een verkopende tekst

Ook een uit de oude doos en nog altijd geregeld gelezen.
Ik vernieuw hem eens per jaar. Door gedragsverandering, nieuwe trends en voortschrijdend inzicht veranderen technieken in het vak van copywriting. Sla hem dus niet op, maar zoek hem opnieuw op als je het even niet weet. Of maak hem favoriet.

Deze 10 gouden schrijfregels voor verkopende tekst passen ik en mijn professionele collega-copywriters toe.

 

Populairste blogs #7: Marketing wanneer je verschillende doelgroepen hebt

Deze blog beantwoordt een vraag die ik regelmatig krijg: ‘Ik help verschillende doelgroepen. Hoe richt ik mijn marketing daarop in?’ En: ‘Ik vind het ingewikkeld.’

Mijn antwoord is: ‘Het hoeft niet moeilijk te zijn. Kijk naar de volgende zaken en baseer daarop je beslissing of en hoe je je marketing segmenteert per doeltroep.’

Ik geef een aantal veelvoorkomende voorbeelden van verschillende doelgroepen en adviseer wat te doen in welke situatie.

 

Ik ben benieuwd naar welk artikel jou hielp het afgelopen jaar.

 

Blog & contentmarketing, Copywriting | commerciële tekst, Marketing


Esther van Vondel

Esther van Vondel

VERKOPEN BEGINT BIJ JE BOODSCHAP, OMGEZET IN WOORDEN. EN ACTIE OM DIE BOODSCHAP ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN BIJ DE JUISTE MENSEN Neem contact op via 06 54 94 39 62 of info@vanvondeltxt.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching