Opleiding Koppie Copy voor medewerkers

Opleiding Koppie Copy

Speciaal voor de communicatie-, marketing- en pr-medewerker en secretaresse binnen een organisatie met een missie, innovatie of bijzonder initiatief

Communicatie is tekst, gesproken, uitgebeeld en/of geschreven. Het begint bij hoe die tekst luidt.
Verzorg jij de reclame-uitingen voor je werkgever? Kun jij aardig schrijven, maar voel je dat je puzzelstukjes mist?
Mist je boodschap de juiste toon, vraag jij je af hoe je de nadruk legt op de belangrijkste informatie en hoe je de tekst omtovert naar een begeerlijke, resonerende boodschap? Een boodschap die bovendien ‘jullie geluid’ laat horen? En jullie missie overbrengt, terwijl hij ook de verkoop stimuleert?
Weet jij wat je wilt vertellen, maar loop je vast wanneer je het opschrijven wilt?
Heb je te veel te vertellen of heb je juist het idee dat er te weinig te melden is?
Is copywriting tijdrovend en ben je eigenlijk nooit tevreden, terwijl er nog andere klussen op je wachten?

Reflecteert de worsteling met je schrijverijen op de resultaten? Wordt het hoog tijd dat je het plezier ervaart van de impact van je pr-activiteiten? Dat je werk (nog) leuker wordt?

Dat is niet vreemd. Copywriting is een vak en wellicht heb je er in je opleiding enige les en oefening in gekregen, maar slechts aan de oppervlakte. En zelfs als je het goed onder de knie had, loop je snel achter in trends en ontwikkelingen wanneer je deze vakkennis niet bijhoudt.

Bovendien houdt tekst schrijven voor een organisatie met een missie meer in dan zuiver verkopende tekst. Je boodschap heeft bovendien elke keer een andere insteek nodig naar de verschillende stakeholders en doelgroepen. Voorbeeld: een investeerder wil andere informatie dan een potentiële klant.

Wervend leren schrijven als medewerker communicatie, pr, marketing of secretaresse

Jij hebt niet voor niets de pr, communicatie en/of marketing op je genomen. Je wilt jullie branding en boodschap ijzersterk naar buiten brengen. Wervend, herkenbaar, zichtbaar, vindbaar en bijdragend aan de naamsbekendheid van jullie missie.

Dat kan!

Deze korte, intensieve, praktijkgerichte en vooral energieke opleiding is exact wat jij nodig hebt! Je gaat het verschil ervaren in elke tekst die je opstelt. En de resultaten die het oplevert.

Mijn eigen ervaring met koppie copy als secretaresse

’Met mijn diploma van Schoevers was ik 15 jaren lang zelf secretaresse en management assistent. Mijn takenpakket ging altijd verder dan management support. ‘Als secretaresse kan jij goed schrijven, dus je mag ook onze mailingen doen. En artikelen redigeren. Oh ja, en de website natuurlijk.’ Niemand had in de gaten, dat een brief opstellen en de website bijhouden gelieerde, maar verschillende vakgebieden zijn. Nu schreef ik al mijn hele leven. En ik deed  af en toe wat voor bevriende bedrijven. Maar ik schreef zonder helemaal te weten wat ik deed. Pas na mijn opleiding tot professioneel copywriter kreeg ik grip op het resultaat van mijn teksten. Bij mijn laatste werkgevers werd ik verantwoordelijk voor de pr en communicatie. Dat bleek helemaal mijn ding! Langzaam werkte ik toe naar mijn eigen onderneming, waarin niets mij zo motiveert als mijn kennis overdragen.’

Esther van Vondel, eigenaar Van Vondel txt

Waarom deze opleiding Koppie Copy?

  1. De opleiding bevat alle gebruikelijke communicatiemiddelen, omdat jouw werkgever dat van je vraagt. En jij daaraan wilt voldoen. Je draagt bovendien bij aan de naamsbekendheid en de bedrijfsresultaten. Ga bij jezelf na wat dat voor jou en jouw werkgeluk betekent. En voor je werkgever
  2. Deze opleiding gaat verder dan elke andere, omdat we verder gaan dan zuivere promotie. Vanuit creativiteit en je kennisniveau bouwen we aan schrijfvaardigheden, waarmee jij de missie in balans brengt en mixt met het stimuleren van de verkoop, rekening houdend met eventuele verschillende stakeholders en doelgroepen. Dat schrijft anders
  3. Je blijft de aankomende jaren op de hoogte van alle trends en ontwikkelingen, doordat je toegang houdt tot het online platform. Ik houd deze up to date, zodat jij bijblijft en je teksten messcherp zijn en de plank nooit misslaan
  4. Een standaard cursus, training of workshop copywriting geeft je minder oefening in het leren van een gedegen vaardigheid, waarop je verder bouwen kunt. Toch duurt hij kort genoeg om direct resultaten te boeken in de praktijk
  5. Met de feedback op de opdrachten, de herhaling en de kruisbestuiving onder de deelnemers slijp jij je schrijfvaardigheid steeds verder fijn tot die van een vakbekwaam copywriter.

 

Ik meld me nu aan!

 

‘Events die nauwelijks liepen, workshops waar soms te weinig animo voor was. Het lag aan onze teksten. Ze waren niet slecht, maar ook niet wervend en onderscheidend genoeg. Onze website bleek bovendien een informatiekanaal. Alles is veranderd nu. Het is leuk om te zien dat je werk vruchten afwerpt.’

M. de Jong

 

De opleiding Koppie Copy bij Van Vondel txt gaat verder

De opbouw en inhoud van deze opleiding tot vakbekwaam copywriter gaat verder dan het schrijven van wervende tekst. Je hebt namelijk meer nodig dan de woorden die je vormt. Een flyer leest anders dan een webpagina. Een webpagina heeft SEO nodig bovendien. En je tekst vertaalt je missie én moet overtuigen.

 

Deze opleiding kán verder dan copywriting alleen: als trainer heb ik niet alleen mijn pet van copywriter op, maar ook die van marketeer. Tijdens de hele opleiding ervaar jij hoe deze vakgebieden met elkaar verbonden zijn.

 

Tijdens de modules krijg je alle ins en outs over rake, resonerende copy. Ja, volgens de laatste technieken, ontwikkelingen en trends en voor de belangrijkste marketingmiddelen:

  • Website en/of webshop
  • Social media (de belangrijkste kanalen)
  • Mailing
  • Flyer en brochure
  • Presentatie en training
  • Elevator pitch
  • Advertentie
  • Advertorial
    en
  • Persbericht.

Inhoud en opbouw opleiding Koppie Copy

  • Module 1: We beginnen met de basis van al je communicatie en pr: je weet wat je bedrijf (of organisatie) is en wat het doet. Maar Wie is je bedrijf? En Waarom is dat zo? En hoe vertaal je dat in boodschap?
  • Module 2: Je voorbereiding voor het schrijven van ijzersterke, wervende tekst. Welke informatie heb je precies nodig om aan de juiste boodschap en inhoud te komen?
    We zoeken bovendien uit wat jouw persoonlijke, optimale schrijfomstandigheden zijn. Je omgeving en omstandigheden hebben namelijk effect op jouw schrijfflow
  • Module 3: Schrijfstijlen: welke zijn er en wanneer zet je welke in voor maximaal effect?
  • Module 4: Tekstindeling, opbouw en de toon van je boodschap per type boodschap en marketingmiddel, zodat lezers ongeacht het middel, de lengte van je tekst en je boodschap van begin tot eind aangehaakt blijven
  • Module 5: Schrijftechnieken per marketingmiddel, zodat lezers ook daadwerkelijk doen wat jij wilt
  • Module 6: Vindbaarheid en SEO. Zo helpen de zoekmachines je een handje mee in het verspreiden wat jullie te bieden hebben
  • Module 7: Naamsbekendheid opbouwen via je boodschap. En bouwen aan een herkenbaar, ijzersterk merk (branding), merkidentiteit en merkimago.

Alle modules worden behandeld tijdens de offline en verder uitgediept tijdens de online sessies.
Je krijgt praktijkopdrachten, aansluitend bij het bedrijf waar je werkt. Hiermee creëren we een win-winsituatie: het bedrijf profiteert al tijdens de opleiding van wat je leert, omdat je het direct in de praktijk brengt.

Ik beloof je, dat je energie krijgt van het proces. Van je werk. En van de resultaten op korte én lange termijn.

 

‘Bedrijven als DELA en Rittal vragen mij te helpen met hun teksten, omdat hun afdeling communicatie of marketing er zijn niet goed uitkomt. Er werken stuk voor stuk slimme mensen en juist daarom willen ze het beter dan goed doen. Maar ‘het beste’ missen zij intern. Tekst uitbesteden kan, maar een professioneel copywriter als ik blijft tot op zekere hoogte altijd van buiten naar binnen kijken. De kennis in huis halen door het zelf te leren geeft betere resultaten, ervaar ik.’

 

Ik meld me nu aan!

Duur, planning en locatie

Deze opleiding Koppie Copy duurt 10 weken en omvat:

  • 5 dagdelen op locatie, om de week
  • 5 online sessies, ingepland tussen de life sessies, waaraan je deelnemen kunt. Deze gaan verder in op de behandelde module en jouw vragen daaromtrent
    Je hebt dus elke week een sessie met mij wanneer je alles volgt. Ja, dat is intensief. Het houdt jou in de flow en dat werpt snel zijn vruchten af.
  • Tussentijdse feedback op je opdrachten en antwoord op je vragen, waar nodig via telefoon of Skype
  • Een online platform met je eigen cursusgedeelte met werkboek met de lesstof, templates, checklists, aanvullende adviezen en opdrachten van alle modules. Hier werk jij je opdrachten uit en kun je rechtstreeks vragen stellen aan mij
  • Een gezamenlijk online gedeelte, waar je ook na de opleiding altijd en onbeperkt de laatste ontwikkelingen volgen kunt op het gebied van copywriting.

De opleiding is intensief en het resultaat is afhankelijk van jouw inzet. Hoe actiever je meedoet en gebruikmaakt van mijn expertise, des te beter je schrijfvaardigheid wordt. En des te meer deze ook beklijft.

Je maakt een gewoonte van je nieuwe vaardigheden. En dat werkt gemakkelijker, sneller en met beter resultaat.

De locatie? In het gebouw van jouw organisatie. Of, als het gemakkelijker is, op een vaste locatie waar ik vaker trainings- en begeleidingstrajecten verzorg.

 

‘Het werkt! De aanmeldingen stromen binnen! Geweldig! Dank je voor je feedback, Esther!’

(een mailtje van R. de Groot over een mailing die de afdeling uitdeed)

 

‘Welke resultaten mag ik verwachten?’

  • Je teksten zijn creatief, onderscheidend en vertalen zowel de missie als het aanbod van je organisatie
  • Hoor je geluiden dat de juiste mensen bij de organisaties vaker aan tafel komen die het bedrijf verder helpt? Dat is mede jouw verdienste
  • Stijgt de winst? Ook dat is mede aan jou te danken
  • Heb jij (nog) meer plezier in je werk? Meer energie? Word je gezien en gehoord? 
    Het begint bij jou.

Certificaat Vakbekwaam Copywriter

Na deze opleiding heb jij alle reden om je volleerd copywriter te noemen. Een afgeronde opleiding met voldoende oefening wordt daarom beloond met het certificaat Vakbekwaam Copywriter.

Je investering

Je investering in deze opleiding Koppie Copy is € 2.749, exclusief 21% btw, inclusief alle online en offline sessies en tussentijdse feedback, materialen en onbeperkt en voor onbepaalde tijd toegang tot het online platform.

Wat als jij een serieuze bijdrage leveren kan aan de naamsbekendheid, het merk en het imago van je werkgever? En jij nog meer lol krijgt in jouw werk en het je energie geeft?

Waar wacht je dan nog op?

 

Wachten? Ik meld me nu aan!

 

Referentie contentmarketing copywriter opleiding koppie copy 10 x beter‘Het beste aan Esther is, dat ze allround is. De teksten steekt ze in op basis van een aanbod dat glashelder is en tot in de punten en komma’s past bij de doelgroep. Ze weet bovendien hoe je naamsbekendheid opbouwt, snel en simpel. Esther is een kei in omdenken. In een paar vragen vielen alle kwartjes. Ik had mijn salesteksten in no time staan daarna. Ze maken een 0 verschil in mijn omzet. Ja, ik ben ondernemer, maar de rol maakt niet uit. Je schrijft voor de onderneming.’

Cinda Raaphorst/Rebel Heart vrouwenbusinesscoach 

 

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching