nieuwsbrief op een vast tijdstip versturen

Stuur jij je nieuwsbrief op een vast tijdstip?

Ik heb een beter idee voor meer rendement

Ik beken: ik heb geen best beleid als het gaat om mijn mailbox. Ik bewaar alles en heb talloze ongelezen mails. Dat zijn allemaal nieuwsbrieven, waar ik langzaamaan afscheid van neem. Ik krijg er te veel, soms te vaak. En eerlijk gezegd kan ik niet zeggen dat er ook maar één tussen zit, waarop ik wacht. Of waarvan ik weet wanneer die binnenkomt. Jij wel? Ikzelf ben er simpelweg te druk voor. En dat zette mij aan het denken: is een nieuwsbrief versturen op een vast tijdstip wel een wet en voorwaarde voor succes, zoals collega-marketeers beweren? Eerlijk gezegd denk ik van niet.

Heb jij altijd relevant en/of baanbrekend nieuws?

Mensen op jouw mailinglijst zijn stuk voor stuk vip. Ze hebben interesse in je product of dienst en met hun lidmaatschap op jouw nieuwsbrief geven ze aan dat ze een probleem hebben dat ze graag opgelost zien. Of meer willen weten over hoe hun leven of werk nog gemakkelijker en beter wordt. Deze mensen zijn potentiële klanten en hun gegevens zijn dus goud waard. Je hoeft hen namelijk niet meer te zoeken. Zij hebben jou al gevonden. Eenvoudiger kan het niet.

Stuur jij eens per week een nieuwsbrief, dan heb ik een vraag voor je: heb jij elke week relevant, baanbrekend nieuws voor hen? Zelfs wanneer je een wekelijkse blog hebt en je deze automatisch deelt via je nieuwsbrief, vraag ik je hier eens goed over na te denken. Is je nieuwsbrief aan jouw potentiële klanten belangrijk genoeg om geopend en gelezen te worden? Of vul jij enkel hun e-mailbox?

Een beter idee met meer effect

  1. vraag je leden waar ze precies naar op zoek zijn
  2. splits aan de hand van de antwoorden je e-maillijst op in categorieën
  3. stuur een nieuwsbrief… wanneer je echt wat te melden hebt en naar de mensen die met het onderwerp worstelen, dus naar een gerichte e-maillijst! Hiermee laat je het idee los dat je je nieuwsbrief op een vast tijdstip stuurt.

Ik heb het niet over wanneer jij een keer zin en/of tijd hebt, maar zodra je echt nieuws hebt. Tijd heeft niemand, maar iedereen kan het maken. Zin heb je waarschijnlijk ook lang niet altijd, maar ook dat is met wat stimulans zo gefikst.

Wat ik wel wil zeggen is dat je mailboxen niet langer verstopt met nieuwsbrieven, die ongeopend uit beeld verdwijnen. Dus in plaats van dat je stuurt op ritme en je nieuwsbrief op een vast tijdstip zendt, stuur je op relevantie. Laat echter wel regelmatig van je horen, anders verdwijn je echt uit beeld. Regelmaat en relevantie in plaats van een vast ritme dus.

Toch je nieuwsbrief op een vast tijdstip sturen?

Je ritme loslaten is geen doel op zich. Dus wil je toch je nieuwsbrief op een vast tijdstip versturen, doe dat dan en wees super relevant!

  1. Update de blogpost die je delen wilt
  2. Ga op zoek naar nieuws uit je branche en je bedrijf: ontwikkelingen die eraan komen, maak een eventagenda, kondig een nieuw product of dienst aan. Zorg dat je in alles wat je stuurt goed antwoord geeft op de vraag: ‘What’s in it for your vips?’
  3. Vorm je content om in een andere vorm. Deel een artikel op in stukjes en deel de tips eruit in de vorm van korte video’s. Laat medewerkers van diverse afdelingen uitleg geven bij de tip in de video. Of geef interviews met hen. Zo leren mensen de gezichten in je bedrijf kennen. En hun expertise. Schrijf een challenge uit en laat deze lopen via Facebook of een ander kanaal.

Hoe dan ook, zorg dat je elke keer super relevant bent in alles wat je deelt. Is het komkommertijd (waar ik nauwelijks in geloof) of heb je echt weinig te melden, laat je nieuwsbrief dan even voor wat het is. Zoek ondertussen naar interessante informatie.

Ik nodig je uit jezelf uit te dagen om meer super relevante content te delen via je nieuwsbrief. Ik vind het namelijk zonde dat deze fantastische manier om je potentiële klanten bij je te houden zo’n slechte naam heeft momenteel.

Ik wil daar verandering in brengen! Doe jij mee?

 


Andere relevante onderwerpen, die jou uitdagen om nog meer uit je bedrijf te halen:

4 Content ideeën waarmee je boven alles uitsteekt
Uitleg en tips over toepassingen van de meestgebruikte marketingtermen
Het gevaar van alleen offline ondernemen
5 Toptips voor een hoge ranking van je blog
‘Zo, onze website is klaar voor de aankomende 5 jaar…’

Je nieuwsbrief kan in vele vormen verstuurd. Heb je al eens gedacht aan een magazine, een geprinte krant of een geautomatiseerde mailingserie, gekoppeld aan je gratis weggever?

daarover wil ik meer weten

 

Blog & contentmarketing, Marketing


Esther van Vondel

VERKOPEN BEGINT BIJ JE BOODSCHAP, OMGEZET IN WOORDEN. EN ACTIE OM DIE BOODSCHAP ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN BIJ DE JUISTE MENSEN Neem contact op via 06 54 94 39 62 of info@vanvondeltxt.nl

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

E-mailadres

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching