Nieuw blogonderzoek - Hoe Vergroot je je Bereik met de Distributie van je Blog?

Nieuw blogonderzoek: je blog verspreiden – wat werkt?

Hoe werken veranderingen in social media en gedrag door in de verspreiding van je blog?

In het blogonderzoek van de afgelopen maanden ging ik de combinatie relevantie en frequentie na. Conclusie: relevantie is even belangrijk als frequentie, maar het is inderdaad de combinatie die het doet. Blog je minimaal 2 x per week en sluit de inhoud aan bij wat je doelgroep zoekt, dan behaal je de beste resultaten. Maar er komt nog een element bij kijken. Eigenlijk zijn het er zelfs 2: vindbaarheid en distributie. Vindbaarheid = SEO + kwaliteit van je blog. Het verspreiden van je blog is een dingetje momenteel. Een die ik in de aankomende maanden bestudeer in nieuw blogonderzoek.

Veranderingen in algoritmen van social media

LinkedIn en Facebook hebben grote veranderingen doorgevoerd in hun algoritmen, waardoor het bereik van je blog opeens minder wordt als je je te weinig aanpast. Alleen: wat houden die wijzigingen dan in en hoe ga je daarmee om?

En Twitter heeft het maximum aan karakters in een bericht verdubbeld. Dat lijkt geweldig, maar er zitten haken en ogen aan.

Ik merk onrust bij mijn klanten. Opeens krijgen ze minder reacties en likes op hun berichten. Hun blog heeft minder bereik.

Veranderingen in online gedrag

Mensen zien LinkedIn veranderen in Facebook, waar filmpjes en berichten die er weinig te zoeken hebben meer likes krijgen dan waardevolle content. En in de groepen gebeurt helemaal niets meer.

Facebook kondigde vorige maand een grote update aan en laat privéberichten voorgaan op berichten van bedrijven. Ze gaan terug naar hun oorspronkelijke missie: mensen verbinden. In no time zagen bedrijven hun bereik op Facebook slinken.

Nieuwsbrieven worden minder en minder geopend, laat staan dat ontvangers doorklikken.

Nieuw blogonderzoek: Hoe Vergroot je je Bereik met de Verspreiding van je Blog?

In nieuw blogonderzoek duik ik in de vraag hoe je meebeweegt met de veranderingen op social media en het gedrag van mensen. En hoe je de juiste mensen bereikt en die groep uitbreidt.

Ik heb slechts een deel van het antwoord. En ik lees veel van collega’s, die hele antwoorden lijken te hebben. Ze zijn alleen niet erg eenduidig in de oplossing(en) en dus besluit ik mijn eigen blogonderzoek te doen. Alleen zo kom ik erachter, wat de waarheid is. En of die eenduidig gesteld kan worden.

Ben jij ook benieuwd naar hoe jij je bereik online vergroot met het verspreiden van je blog?

Ook deze keer houd ik je op de hoogte van de resultaten van mijn nieuwe blogonderzoek Hoe Vergroot je je Bereik met de verspreiding van je Blog? op Facebook.

 


Andere onderwerpen, die je de juiste richting wijzen:

Je geeft te weinig kennis weg
Werktwoorden: werkwoorden die je lezer in beweging zet [actiefschrijventip]
‘De teksten voor de brochure zijn goed genoeg voor de website’
Hoe bepaalt Google de kwaliteit van je blog?
Je webpagina’s, wanneer is het tijd ze te vernieuwen en hoe bepaal je dat?

 

Blog & contentmarketing


Esther van Vondel

Esther van Vondel

VERKOPEN BEGINT BIJ JE BOODSCHAP, OMGEZET IN WOORDEN. EN ACTIE OM DIE BOODSCHAP ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN BIJ DE JUISTE MENSEN Neem contact op via 06 54 94 39 62 of info@vanvondeltxt.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching