de flexibiliteit en multifunctionaliteit van je blog

Je blog is een blog is… meer dan een blog

De multifunctionaliteit van je blog

Ik heb het hier al vaker over gehad: je kunt meer met je blog dan je denkt. Ja, ook met de posts die al geplaatst zijn. Hij is een van de meest flexibele marketingmiddelen. Nieuwsgierig naar de multifunctionaliteit van je blog? Lees dan rustig verder…

Maak een verdiepingsslag met je blog

Kwaliteit gaat boven kwantiteit. Die regel hanteert Google, maar het Nederlandse bedrijfsleven snakt ook naar meer diepgang in content.

Voeg ondersteunende cijfers, voorbeelden en tips toe aan je bestaande blog en plaats hem op een recente datum. Zo maak je een eerste verdiepingsslag in je blog.

Baseer je blog op een study case, waarin je de lezer meeneemt in het proces naar het eindresultaat. Je kunt deze omvormen in een white paper.

Trek je blogpost uit elkaar

Verandering van spijs doet eten.

Een artikel bevat verschillende tips, best practices en/of voorbeelden. Haal de tips eruit en plan die in op je socialmedia-accounts in de vorm van microblogs. Doet hetzelfde met de verschillende toepassingen en je verhalen.

Plaats daar rustig af en toe een link bij naar de oorspronkelijke blog. En vergeet je afbeelding of ondersteunende infographic of video niet bij te plaatsen. Met tekst alleen red je het nauwelijks meer op de socialmediaplatforms.

Haal de tips uit je artikel en maak er een infographic van. Of een korte videoserie als weggever voor je nieuwsbrief.

Voeg je artikelen samen

Voeg je microblogs samen tot een miniblog.

Voeg een paar miniblogs samen tot een blog.

Voeg 2 of meer blogposts samen tot een monsterblog. Een blogpost langer dan 2000 woorden wordt hoger gerankt door Google.

Heb je ondertussen een aardige bibliotheek aan online artikelen, selecteer er dan een aantal over hetzelfde thema en voeg deze samen tot een gratis of betaald E-book.

Of voeg ze samen in een online inspiratiebron via een digitale magazine.

Maak daar een papieren versie van en geef een krant of tijdschrift uit, die je stuurt naar je suspects, prospects, bestaande en oude klanten, je leveranciers en andere partners. Leg hem op tafel bij de receptie, in de kantine en op verschillende plekken in je kantoor.

Voeg opdrachten en/of oefeningen toe aan je samengesmolten blogposts en je hebt een werkboek voor een training.

Voeg een paar video’s toe en je hebt een online training.

Heb je een grote bibliotheek opgebouwd met je blog, maak er dan een papieren boek van en geef deze uit.

Voeg opdrachten, lijstjes, lege notitieblaadjes, inspirerende quotes en voorbeelden toe en je hebt al snel een inspiratieboek, dat je elk jaar met wat kleine aanpassingen opnieuw kunt aanbieden. Als papieren en/of digitale versie.

Maak je artikelen onderdeel van…

Maak ze onderdeel van je gesprekken met je klanten. Stuur de link ter inspiratie toe.

Maak je artikelen onderdeel van je bestaande training, presentatie of webinar.

Laat je blog onderdeel zijn van de bio op je socialmediakanalen en de ondertekening van je e-mail.

Heb je een nieuwsbrief of promotiemailing? Of acquisitiebrief? Integreer de link naar de blogpost die over dat onderwerp gaat als extra informatie- en inspiratiebron.

Heb je een stand op de beurs of een andere event? Geef mensen de link naar je blog mee via een flyer, visitekaartje of op een andere manier.

Waarom? Omdat mensen op zoek zijn naar informatie en inspiratie voordat ze een keuze maken. Komt die bron bij jou vandaan, dan kloppen ze bij jou aan.

Heb je inmiddels genoeg ideeën over de multifunctionaliteit van je blog?
Ik ben benieuwd wat jij met jouw blog gaat doen.

 


Andere blogonderwerpen, die je bedrijf een stap verder brengen:

Marketingmix, de P van Personality oftewel Persoonlijkheid
Het dubbeltje en de eerste rij: waarom korting niet werkt, uitgelegd in een sprookje
Hoe verkoop je je high-endaanbod?
12 Zaken die jij misloopt zonder blog
8 Fouten van de beginnende blogger en hoe je deze voorkomt

Vind je dit artikel best interessant, maar doe jij graag eerst een stap terug om überhaupt tot een blog te komen? Wij hebben verschillende wegen naar een serie artikelen, waar je doelgroep van staat te juichen. Brainstorm eens met ons over welke weg bij jou past.

ik wil een afspraak

 

 

Tags:


Esther van Vondel

Esther van Vondel

ONLINE VERKOPEN BEGINT BIJ HET JUISTE WOORDGEBRUIK Neem nu contact op en bel me op 06 54 94 39 62

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bezoekadres

Voltastraat 98
7006 RW  Doetinchem
Tel: 06 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching
%d bloggers liken dit: