met marketing meer vrijheid ervaren

Hoe marketing je meer vrijheid geeft

‘He, Esther, hoe is het met je?’
‘Goed, hoewel erg druk.’
‘Goed om te horen dat je zo druk bent.’
Zo voelde ik het absoluut niet. Druk zijn is een statussymbool. Het staat gelijk aan ‘succes hebben’ en dat klopt niet. Een overvolle agenda en ad-hoczaken die tussendoor komen staan voor gewoon hectiek en drukte. Punt. Het staat bovendien recht tegenover de grootste reden van de meeste mensen om te ondernemen: vrijheid.
Herken je dit?
Laatst vertelde ik aan een groep dat marketing helpt je ambities te verwezenlijken en meer vrijheid te voelen.
‘Kan dat echt? Hoe kan marketing mij helpen dan aan meer vrijheid?’ werd mij gevraagd.
Ik leg het je uit. 

Ik moet je even waarschuwen: ik klink misschien wat wollig, maar lees rustig door. In het hoge libelle-gehalte zit een moraal. Of ben jij niet begonnen vanuit een verlangen naar meer vrijheid? Zo nee, dan is dit artikel niet voor jou. Het vorige echter wel.

Wat is vrijheid voor jou?

Vrijheid is een ruim begrip, maar het betekent ruimte voor iets dat voor jou van waarde is. Voor mij is vrijheid de ruimte om mijn gezin te laten ervaren: ik ben minder van spullen en meer van herinneringen opbouwen door dingen te ondernemen. Hij staat ook voor de ruimte om mijn dienst in te vullen naar eigen inzicht, zonder het juk van de werkgever. En om Van Vondel txt te laten groeien, zodat ik nog meer bedrijven helpen kan. En nog beter. En ik heb een droom: ooit wil ik een boek uitgeven. Nee, geen ondernemersboek, maar fictie.

Wat is vrijheid voor jou? Naar welke ruimte verlangde jij toen je startte met ondernemen? En nu? En leef jij die droom van vrijheid? Of word je teveel opgeslokt door de hectiek van de dag, de druk en drukte die je voelt?

Hoe genereert marketing meer vrijheid én volgt hij je ambities?

Hoe marketing meer vrijheid genereert

Marketing helpt je met het werven van klanten. Klanten zorgen voor een gezonde bedrijfsvoering met een groeiende winst. Die winst geeft je de vrijheid te investeren in je bedrijf. Investeringen die jou en je mensen helpen, waarmee jij je klanten nóg beter helpt en die zakendoen gemakkelijker maakt. Investeringen die nodig zijn om zelf een tandje te vertragen, omdat het kan. Marketing is echter geen wondermiddel. Activiteiten inzetten zonder plan genereert misschien genoeg klanten, maar zijn het ook de juiste?

Ik ga het liefst voor de beste klanten. Deze geven je de vrijheid uitstekend werk te leveren en zo bijna automatisch een goed imago op te bouwen. En de ruimte om ‘nee’ te zeggen tegen klanten die niet in dat profiel passen. De beste klanten zorgen dat je in dezelfde of minder tijd meer kunt doen en betere resultaten boekt.

Daarvoor heb je een marketingmachine nodig. Ikzelf bouw deze vanuit de basis van de website. Ik maak een web aan marketingmiddelen en -uitingen die eenmaal in gang gezet, de hele machine in beweging brengen. Je hoeft deze machine enkel te bouwen voor jouw bedrijf.

Hoe bouw je een marketingmachine?

  • Door een beste-klantprofiel te maken. Hierover in het volgende artikel meer
  • Door te kijken waar deze potentiële klanten zich bevinden en hoe zijn communiceren. En waarover
  • Door te kijken welk grootste probleem deze groep heeft
  • Door na te gaan of je aanbod daar naadloos op aansluit
  • Door helder te hebben wat het resultaat is van je oplossing
  • Door een concreet doel te stellen
  • Door de wetenschap waar je onderscheidingsvermogen ligt
  • Door een marketingstrategie te maken op basis van bovenstaande
  • Door die strategie uit te voeren.

Zo’n marketingmachine bouwen vergt echter tijd en inspanning. En je staat al snel te dicht bij je eigen bedrijf, waardoor alles lijkt op te lossen in een waas. Dat overkomt zelfs mij weleens als ik kijk naar mijn eigen marketing.

Je kunt die waas op 4 manieren oplossen:

  1. ga op een afstandje staan van je bedrijf en observeer. Dit is echter niet voor iedereen weggelegd
  2. vorm een marketingteam, houd brainstormsessies, onderzoek en vorm gezamenlijk een strategie
  3. huur een marketingprof in. Je hebt er hier een gevonden
  4. en wil je het zelf voor elkaar boksen, zonder ‘eindeloos’ afhankelijk te zijn van mij? Wil jij de touwtjes zelf in handen nemen en er echt voor gaan? Ga dan eens na of mijn VIP-programma Copy 10 x Beter bij jou past. Dit traject gaan speciaal over vrijheid ervaren in je ondernemerschap.

Marketing en meer vrijheid ervaren gaan hand in hand, als je marketing voor jou werkt in plaats van andersom. Hoeveel ruimte heb jij nu om te doen wat je wilt doen?

 


Andere blogonderwerpen, die jou een stap verder helpen:

‘Hoe krijg ik meer grip op mijn omzet?’
Zo bepaal je de juiste prijs voor je product of dienst
Help je potentiële klanten verder met een superrelevante monsterblog
7 Copyformules voor een socialmediapost die triggert

 

Marketing


Esther van Vondel

Esther van Vondel

VERKOPEN BEGINT BIJ JE BOODSCHAP, OMGEZET IN WOORDEN. EN ACTIE OM DIE BOODSCHAP ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN BIJ DE JUISTE MENSEN Neem contact op via 06 54 94 39 62 of info@vanvondeltxt.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching