high-endaanbod via omdenkstrategie

Je high-endaanbod via een omdenkstrategie(tje)

Het verschil tussen en 500- en een 5000-euroklant

‘Ik moet de prijs bepalen van mijn trainingsweekend en dat vind ik zo ingewikkeld! Wat vind jij van 500 euro, Esther?’
‘Waarom 500?’
‘Zodat mijn trainingsweekend vol is straks.’
‘Je up sell is een traject van 10.000 euro, je high-endaanbod.’
‘Precies, dus ik moet mijn training zo vol mogelijk hebben, anders verkoop ik straks niks.’
‘Dus hoe meer deelnemers, hoe groter de kans…’
‘Precies.’
‘Denk jij dat mensen die voor 500 euro komen straks 10.000 euro uitgeven?’
Het viel stil.
‘Geef eens antwoord op deze vraag: welk type deelnemer wil jij straks voor je traject van 10.000 euro?’
‘Degene die serieus zijn. Die de top willen bereiken.’
‘En waar staan zij nu?’
‘Ze maken carrière.’
‘Zijn ze gewend te investeren in die carrière?’
‘Ja… Dan is 500 euro te laag.’

High-endklanten trekken

‘Oké, jij wilt dus deelnemers die serieus aan hun carrière werken. Wat wil je dat ze doen met je trainingsweekend?’
‘Je bedoelt erna? Met wat ik ze meegeef? Dat ze ermee aan de slag gaan natuurlijk.’
‘Ik ga je wat laten zien,’ vertelde ik al browsend door mijn bestanden, ‘Ik laat je 2 evaluatieformulieren zien. De een betaalde 600 euro, de ander meer dan 3.000. Ik stuurde ze 1 week na hun training.’

Dit is wat de deelnemer geschreven had, die 600 euro betaalde: ‘Het was een leuke, inspirerende dag… Heb veel tips gehad… Ik wil er wel wat mee doen. Zal zien wanneer ik tijd heb.’
De ander schreef dit: ‘Je hebt mij de hele training door aan het denken gezet! Er viel een grote spaarpot vol met kwartjes! Thuis gekomen kon ik niet slapen. Mijn vriend mopperde, maar ik MOEST mijn ideeën op papier zetten ‘s avonds. ‘s Nachts legde ik pen en papier naast mijn bed. En vol geklad. Ik plan 1 uur per dag in mijn agenda om mijn plannen om te zetten in actie, zoals je had geadviseerd. Ik ben lekker bezig! Voelt goed.’
‘Ik begrijp wat je bedoelt. Ik moet…’
‘Ik wil je nog wat laten zien, namelijk hun referenties.’

De referentie van de eerste luidde: ‘Ze is een prettige trainer en geeft veel persoonlijke aandacht. Ik heb al wat adviezen geïmplementeerd. Zodra ik meer doe merk ik zeker weten het verschil.’ Ik had gevraagd om een aanbeveling.
Dit schreef de ander, spontaan: ‘Jij hebt mij zo aan het denken gezet tijdens de training! En omdat je mij op mijn eigen antwoorden liet komen, kon ik het op mijn manier invullen. En het werkt: binnen 1 maand heb ik de investering in jouw training er dubbel uit! Ik heb een grote klant binnengehaald. Ik wilde het je even laten weten. Dank je wel!’

‘Je wilt high-endklanten. Dan moet je die vanaf het begin van je salesfunnel aantrekken. Je wilt dat zij vanaf het begin aanhaakt en wat je meegeeft niet op de lange baan schuift, maar ermee aan de slag gaat. Omdat zij geïnvesteerd heeft. En omdat zij actie onderneemt, proeft ze aan de resultaten van jouw training. De stap naar het volgende niveau is klein. Het resultaat smaakt naar meer. En jij hebt bewezen dat je je belofte waarmaakt.’

High-endaanbod is niet groot, maar…

‘Maar… als ik mensen 3.000 euro wil laten betalen… dan is mijn aanbod niet aantrekkelijk genoeg. Een dagje training, daar komen ze niet voor.’
‘De waarde van je training zit niet in tijd. Hij zit in de inhoud en hoe je die brengt. Naar welk eindresultaat en welke belofte werk jij in die training toe?’
‘Dus voor 3.000 euro moet die belofte groot zijn.’
‘De inhoud moet impact hebben. Een kleine shift kan al grote gevolgen hebben. Zo heb ik ooit het trainingsweekend Breakthrough to Success van Open Circles gevolgd. Prijs: 4.000 euro. Door de inhoud en hun manier van werken stond ik wagenwijd open voor nieuwe inzichten. Het gevolg: het was geweldig leerzaam, maar uiteindelijk waren het 2 oefeningen, die mijn ogen opende en mijn hele kijk op mij veranderde! Die aardverschuiving vind ik nog steeds magisch. De reminders van deze oefeningen staan op een speciale plek thuis. Maak het resultaat impactvol in plaats van groot.’
‘Dat past niet in 1 dag.’
‘Dat is goed mogelijk, maar het is niet je eerste insteek.’
Ze krabbelde een aantal zinnen in haar notitieblok, knikkend en met een groeiende glimlach op haar gezicht.
Het kwartje was gevallen.

Vrijheid

Dit gesprek vond plaats tijdens een VIP-dag met een nieuwe deelnemer aan mijn bijzondere jaarprogramma Copy 10 x Beter. Ik noem het bijzonder, omdat ik met iedere deelnemer een reis maak. Mét hen, niet naast hen. En elke keer een andere.
Ik zet mensen graag aan het denken in hun proces naar het schrijven van tekst die raakt. Je ziet, dat zulke tekst ergens anders begint dan bij het geven van schrijftips en het leren van schrijf- en marketingtechnieken. Eigenlijk is het er slechts een onderdeel van. Of eigenlijk het eindproduct van hun hele reis.
Zij krijgen energie van die reis. En ik ook! Het is zo gaaf om mensen door ‘eigen toedoen’ te zien groeien! Ik hoef alleen de juiste instrumenten aan te reiken…

In dit gesprek ging het over haar high-endaanbod. Haar focus ligt daar, terwijl een andere deelnemer een andere reis maakt. De gesprekken zijn anders, al volgt hij in grote lijnen dezelfde stappen.
Beide bedrijven groeien en beide ondernemers willen slimmer zijn met hun marketing, waardoor ze hun tijd en inspanning slimmer inzetten. Of zelfs minder werken, terwijl het bedrijf verder groeit. Alle deelnemers van het jaartraject Copy 10 x Beter werken toe naar een ander eindresultaat, maar die wens heeft altijd te maken met een gevoel van vrijheid.

Wil jij vrijheid voelen in je onderneming én daarbuiten? Vraag dan jouw doorbraaksessie met mij aan. Dan bepalen we samen of ik de beste persoon ben om je te helpen en of dit traject bij je past.

ik wil die vrijheid ook voelen!

 

Tags:


Esther van Vondel

Esther van Vondel

ONLINE VERKOPEN BEGINT BIJ HET JUISTE WOORDGEBRUIK Neem nu contact op en bel me op 06 54 94 39 62

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Bezoekadres

Voltastraat 98
7006 RW  Doetinchem
Tel: 06 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching
%d bloggers liken dit: