Challenge: Ik Plaats Elke Dag Een Blog

Een challenge met mijzelf: elke dag een blog

Het is vandaag 4 november 2016, de dag dat ik ga met mijzelf een uitdaging aanga. Een waarbij ik vooral benieuwd ben naar de effecten. Ik plaats elke dag een blog. Nee, ik heb geen tijd over. Sterker nog, ik ben best druk. En juist daarom ga ik deze challenge aan.

Mijn situatie

Zoals je misschien al weet heb ik een gezin met 3 tieners.

Ik onderneem fulltime, heb een hypotheek te betalen en een huishouden te runnen. Mijn familie woont minstens 3 kwartier rijden bij me vandaan. Ik kan mijn tijd dus goed gebruiken.

Ik blog al elke week, heb een nieuwsbrief en maak goed gebruik van social media. Meer dan de helft van mijn klanten komen af op mijn blog. Ik help ondernemingen met hun blog en/of nieuwsbrief en geef blogtrainingen. Het effect van een wekelijkse blog is dus behoorlijk.

Maar wat gebeurt er als ik elke dag blog? De effecten die het heeft op mijn business, die gelden ook voor de jouwe namelijk.

Interessant, niet?

Waarom ga ik deze challenge dan aan om elke dag een blog te plaatsen?

Genoeg blogonderwerpen

Ik hoor veel ondernemers zeggen, dat ze te weinig te melden hebben. Ik wil laten zien dat jij meer dan genoeg verhalen en thema’s in je hebt. Ik ben namelijk een van die ondernemers die weleens moet graven om op een onderwerp of invalshoek te komen, zeker aan het eind van mijn lijst. Ik ken het probleem dus. Bij deze ga ik dus met mijzelf de uitdaging aan om genoeg onderwerpen te verzamelen voor een dagelijkse blog.

Te weinig tijd

Ik hoor veel ondernemers vertellen, dat ze te weinig tijd hebben voor een blog. Ik heb werkdagen van meer dan 8 uren en ik ben de steunpilaar van mijn gezin. Ik wil laten zien dat er altijd tijd is voor een blog en voor marketing in het algemeen. Ik maak tijd!

De effecten voor mijn business

  1. Wat doet Google? Stijgt mijn website in zijn ranking en wordt Van Vondel txt meer bezocht dan voorheen? Hoe lang blog ik dagelijks voordat ik effect zie?
  2. Wat doet de dagelijkse blog met mijn netwerk? Dan heb ik het vooral over social media: word ik beter opgemerkt, wordt de blog beter gelezen, gedeeld, geliked en krijgt hij meer reacties? Wat doet de dagelijkse blog met mijn naamsbekendheid en expertstatus? En ook hier meet ik op welke termijn ik effect zie
  3. Wat doet het met mijn huidige en vroegere klanten? En degenen die op een vaste tijd mijn adviezen over de mail krijgen? Ook dit meet ik
  4. Wat doet de dagelijkse blog met het trekken van nieuwe klanten? En ook hier is de regel: meten is weten…
  5. Wat zijn de andere effecten? Wat meet ik nog meer?

Mijn voorwaarden

Ik heb wel een paar voorwaarden gesteld.

Zo neem ik oude content of informatie die ik eerder heb gebruikt op een andere manier mee. Deze zijn echter altijd geupdate, dus de content is nooit verouderd.

De challenge mag niet ten koste gaan van deze dingen:

  • mijn klanten gaan voor
  • mijn kinderen gaan voor
  • mijn gezondheid en welbevinden gaan voor.

Als ik merk dat een van deze 3 eronder lijdt, dan stop ik. Verder heb ik geen tijdslimiet. Ik kan de effecten pas goed meten als ik een maand of 3 bezig ben, schat ik nu in, maar het ligt in mijn bedoeling dat ik het veel langer volhoud. Eigenlijk is mijn streven hier een gewoonte van te maken. Bloggen gaat namelijk om het creëren van een systeem en een gewoonte. Mijn systeem bespaart mij al tijd en moeite, maar ik ga tegen nieuwe zaken aanlopen in deze uitdaging.

Je begrijpt dat voor een moeder en fulltime ondernemer deze challenge geen sinecure is. De eerste blogposts zijn de afgelopen week geplaatst en gedeeld. Misschien heb je het gemerkt.

Volg mijn challenge op Facebook!

Ik vind deze uitdaging best spannend. Ik loop namelijk kans om op mijn plaat te gaan, omdat ik het niet volhoud of het geen enkel effect blijkt te hebben. Hoe mijn challenge gaat, waar ik tegenaan loop en welke effecten ik zie, houd ik bij of Facebook. Ik nodig je uit mijn blogchallenge te volgen!

Vervolg blogonderzoek

Na 4 maanden heb ik mijn blogonderzoek aangepast. De resultaten van de challenge was:

  • in de loop van de tijd wordt het steeds eenvoudiger tijd te vinden om te bloggen
  • in de loop van de tijd gaat bloggen steeds sneller
  • en die flow vind ik ook in het vinden van de juiste onderwerpen
  • ik heb steeds meer contact met mijn doelgroep
  • het gevolg daarvan is, dat ik steeds beter content creëren kan, geënt op mijn doelgroep
  • ik trek 3 x zoveel opdrachtgevers, die met trajecten van een gemiddeld halfjaar komen. Dit betekent een verdrievoudiging van mijn omzet
  • ik werd bovendien gevraagd een boek te schrijven over contentmarketing.

Mijn volgende onderzoeken vind je in de volgende artikelen: insteken op de monsterblog en relevantie en frequentie in de mix.


Andere interessante blogonderwerpen:

Waarom marketing voor kleine bedrijven zo eenvoudig is 
Verkopende tekst in 4 vragen
Foutloos werkwoorden vervoegen is zo klus nog niet
6 Ingrediënten voor content die klanten trekt
12 zaken die jij misloopt zonder blog

 

 

Blog & contentmarketing


Esther van Vondel

Esther van Vondel

VERKOPEN BEGINT BIJ JE BOODSCHAP, OMGEZET IN WOORDEN. EN ACTIE OM DIE BOODSCHAP ONDER DE AANDACHT TE BRENGEN BIJ DE JUISTE MENSEN Neem contact op via 06 54 94 39 62 of info@vanvondeltxt.nl

Reactie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Telefoonnummer

06 - 54 94 39 62

Postadres

Tulpenstraat 105
7004 DH  Doetinchem

esther@vanvondeltxt.nl

KvK nr. 56469128
btw-nummer NL193104271B01

Algemene Voorwaarden tekst- en contentmarketingbureau Van Vondel txt 

Volg Van Vondel txt op:


Deze website maakt gebruik van cookies, enkel om algemene, niet-persoonsgebonden statistieken bij te houden. Bekijk ook de privacyverklaring.

Gastblogger op:

Frankwatching